Duitse 5 jaar vergunning online betalen

• arjandevries

Hoi,

Is het ook mogelijk om een Duitse jaarvergunning voor 5 jaar aan te vragen en te betalen per bank??

Heeft iemand van jullie daar info over??

Bedankt !

Arjan

• Silvester.S

Beste Arjan,

Eerder deed ik geld in de enveloppe met een slecht gevoel. En ja hoor, het geld was niet aangekomen, en kwam nimmer nadien ook. Toen mocht ik giraal betalen. Verstandig om het per mail te vragen, gezien de problemen die anderen ook ervaren hebben met ‘ geld in de enveloppe’. Succes.

• Mike

Sehr geehrte Herr

Ihre E-Mail wurde leider als Spam-Nachricht identifiziert und war somit nicht in meinem Posteingang enthalten.

Ihre Nachricht habe ich erst heute gesehen. Aus diesem Grund kommt meine Antwort etwas später.

Falls Ihr Fischereischein von uns oder einer anderen Behörde in Rheinland-Pfalz ausgestellt wurde und dieser nicht länger als ein Jahr abgelaufen ist,

kann dieser gerne verlängert werden. Hierzu senden Sie uns lediglich Ihren abgelaufenen Fischereischein zu und begleichen die entsprechende Fischereigebühr (Jahresfischereischein 12,- € / Fünfjahresfischereischein 41,- €).

Andernfalls muss ein neuer Fischereischein ausgestellt werden. Hierfür benötigen wir von Ihnen den ausgefüllten Antrag auf Ausstellung eines Fischereischeines (in der Anlage beigefügt), Kopie vom Passport, Passfoto sowie die Zahlung der Gebühr.

Sollten Sie eine Ausstellung bzw. Verlängerung des Fischereischeines ab dem Jahr 2014 wünschen, muss der Antrag erst im Laufe des nächsten Jahres gestellt werden, da das laufende Jahr bei der Berechnung der Gültigkeit komplett mitberechnet wird.

Die Gebühr können Sie uns auch gerne auf das nachfolgende Konto überweisen:

Kreissparkasse Vulkaneifel

Kto.: 1 011 337

BLZ: 586 512 40

BIC: MALADE51DAU

IBAN: DE 73 5865 1240 0001 0113 37

Für eventuelle Rückfragen stehe ich Ihnen selbstverständlich gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen

Ina Braun

-Bürgerbüro-

Kyllweg 1

54568 Gerolstein

Tel.: 06591/13-190

• Leon DP

Hoi arjan,

Ik heb vorige week maandag twee jaarvergunningen voor de Kyll per post aangevraagd en daarbij €25 toegevoegd.

Gisteren heb ik twee vergunningen inclusief een teveel betaalde euro terug ontvangen via de post.

Het kan dus best wel.

Risico blijft natuurlijk altijd.

In mei ga ik daar mijn kunsten vertonen >:D<

succes

Leon DP

• Hans uut Zwolle

Vroeger deed ik het ook altijd via de post,

je stuurde het verschuldigde bedrag op, samen met een pasfoto,

en evt de benodigde gegevens,

en enkele dagen later had je keurig je vergunning thuis.

Mar klaarblijkelijk is er ergens een postbode die weet dat er regelmatig

contant geld naar het betreffende adres verstuurd wordt,

want het ging ineens 2 keer achter elkaar mis,

en kwam de post blijkbaar niet over.

Centen weg, en geen vergunning ervoor terug.

Dus ik moet afraden geld contant op te sturen in een enveloppe.

Voor wat het waard is…

Groet'n,

Hans

• cedorl@hetnet.nl

Weet niet waar je woont maar iedere stad, dorp, of plaats over de grens heeft een gemeentehuis waar je direct terecht kunt voor je vergunning ik betaal 27 euro voor vijf jaar verlenging.En ook vaak is het mogelijk wanneer je gaat overnachten het hotel het voor je te laten doen dan is opsturen per aangetekend van je vergunning wel aan te raden dit is 6 euro.