Gidsen in Tsjechië

• Hafi

Ik ga van de zomer met de caravan naar Tsjechië. Ik zou daar graag met een gids in diverse rivieren willen vissen en van hem het Tsjech en French nimfen willen leren. Wie kan mij helpen? Roept u maar…..

><(((*> Hafi

• Peter Damen (Webmaster)

Ha hafi. Je zou eventueel kunnen Googleen naar Robert Borrenbergs. Die kan je vast meer vertellen

• Wiel De Keyser

Kijk eens op: www.goflyfish.cz en op: www.siman.cz.

Voor wat betreft Zuid-West Bohemen is er even buiten Rozemberk een zééér bekende vliegvisgids en ook (vis)restauranthouder/pensionhouder. Zijn naam ben ik vergeten en telefoon heb ik ook niet, maar met enig zoekwerk kan je het vinden denk ik.

Succes!

• Jan

Hallo Hafi,

De genoemde gids bij Rozenberg is:

Miroslav Kurka.

Hij is inderdaad zeer ervaren en samen met zijn zoon wil hij

graag zijn ervaringen delen.

WWW.bastarozmberk.cz

Je kunt bij hem inderdaad bijzonder goed eten, en dan wil hij

graag zijn favoriete vliegen binden.

Zelf vist hij vaak met een grote “natte vlieg”.

groeten van,

Jan

• Wiel De Keyser

Inderdaad Jan, dat is hem. Miroslav Kurka maakte ook verschillende malen deel uit van het Tjechische Nationale Vliegvisteam. Wel even opletten, de Moldau (Vltava) is in het hoogseizoen eigenlijk alleen te bevissen voor 10h ‘s morgends en na 16h in de namiddag en dit vanwege de “honderden” kano’s. Op een paar stukken zie je geen kano's, maar om die stukken te vinden heb je wel een goede gids nodig :)-D

Succes!

• Sjoerd

In het noorden 2x de diensten van Petr gebruikt. Axamit travel geloof. Ff googelen.

Vist op de jizera, labe super positief over!

• piet van der sar

Google even op flyfishfarm. Eric strijker biedt logies ontbijt en begeleiding met vliegvissen en czech en french nymphen. In tsjechie

• Hafi

Iedereen bedankt voor de mij geboden hulp. De prijzen voor het gidsen vallen mij behoorlijk tegen. Toch zo'n €150 per dag.

De enige die een stuk goedkoper was (de helft) was in de periode dat ik er zou zijn op vakantie.

Maar als jullie nog een paar adressen hebben….graag

><(((*> Hafi

• GertB

Fly fish farm van Erik Strijker misschien wat??

Gr. Gert.

• GertB

oeps, had beter eerst de post van Piet vd sar kunnen lezen…..