Arnhem -> hoog/laag water Rijn?

• Johan

Ik ben aanstaand weekend in Arnhem en wil eigenlijk wel even vissen ook. Toen ik er nog woonde vaak leuk gevangen rond deze tijd maar ik vroeg me af hoe het waterniveau is in de Rijn en IJssel. En of er veel stroming staat of juist helemaal niet (dat laatste is over het algemeen niet echt gunstig). Wie weet meer?

• Rene V.

http://www.rijkswaterstaat.nl/water/waterdata_waterberichtgeving/watergegevens/

Misschien is dit een idee?

Groet Rene V.

• David

7,20 m, das extreem laag. Ik ben al even niet geweest, op zich is het de tijd voor de winde in het kantje. Misschien dat ik vanmiddag nog even een kijkje ga nemen.

De stranden tussen de kribben zullen iig Schevenings aandoen, mocht er familie meekomen :-)

• johan

Oei… da's inderdaad extreem laag en dus ook weinig stroming. Familie komt wel mee, maar niet naar het water :-) We zullen zien. Maar ik dacht idd ook aan Winde :-)

• David

als je stroming zoekt ga je het beste naar de IJssel

• David

ha Johan,

De IJssel was productief vandaag. Langs de kant zag ik ze niet, het doorzicht is ook wat minder nu, maar tussen de kribben heb ik uiteindelijk 1 mooie winde en dito brasem mogen verschalken. ‘Normaal’ mag je op meer windes rekenen rond deze tijd. Bij de monding van een riviertje zaten roofbleitjes van een cm of 8-10. 2 mooie roofbleien actief gezien maar niet (snel gestripte nimf, poppertje) kunnen vangen. En waar ik dacht een paar windes te zien zwemmen (30-40 cm) twijfel ik nu toch. Ze hadden een goeddeels zwarte staart en zaten achter de visjes aan. Wat ook tegen winde pleit is dat ze het brood met rust lieten dat ik had gestrooid. De grotere roofblei maakte er dankbaar gebruik van door een paar keer op de azende visjes te knallen. Eerst dacht ik: een baksteen. Toen dacht ik, wat een lomp grote winde (vanwege het brood). En toen het brood zelf bleef liggen en het nog een paar keer gebeurde wist ik dat het roofblei was - he he :-)

• johan

Vrijdagmiddag gevist in de Rijn (bij de spoorbrug) en wat was het mooi! 3 absolute ‘bakken’ van windes gevangen. 2 op een dikke red tag en 1 op een grote droge zwarte creatie (maat 10!) . Er stond wel redelijk wat wind maar met de wind mee was het goed te doen. Ik kon de verleiding niet weerstaan om van mijn meegebrachte boterhammen wat korstjes te water te laten en binnen no time werden die gevonden door nog meer windes. Voor de niet puristen en een lichte vlokhengel kon het ook wel eens feest zijn denk ik! Wat me wel zorgen baarde was dat bij bijna elke worp bij het binnen strippen vlakbij de kant, tussen de stenen, gepakt werd door grondels. Zelfs een dikke nymph op maat 12 werd gepakt…. Toen ik nog in Arnhem woonde, een jaar of 5 geleden had ik daar nooit last van. Hooguit wat kleine baarsjes die je nymph pakten.

• David

mooi Johan, dus ik begrijp dat je verhuisplannen hebt? :D

• johan

haha, dat niet. Maar qua dicht-bij-huis vissen is Arnhem wel een stuk boeiender dan Tilburg, waar ik nu woon!