gericht op baars vissen

• Marco

Ik begin nu na jaar zwaaien het vliegvissen volgens mij een beetje onder de knie krijgen en vang leuke maatse ruisvoorns, nu zat ik me eigen pas af te vragen of je ook leuk gericht op baars zou kunnen vissen en hoe ik dit het beste aan moet pakken, met een gewone snoek streamer.?? Als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben zou ik daar graag wat meer over horen bvd.

• troutbuster

Ja, dat kan, om te beginnen zou ik een water uitzoeken waar je kans maakt op baars, liefst natuurlijk grote baars, de rivieren staan bekend om grote, sterke baars.

• j.klopper

Hier in de haven vang je ze 's winters het beste met dezelfde nimfjes waarmee je ook voorn vangt.

• David

groot water zoals rivieren en havens en meren (grind- en zandgaten), achter de zandige ondiepten waar het speldaas zich ophoudt, en schaduwrijke stekken zoal bruggen, vlonders, boten en in de boomschaduw, en als je dieper wilt vissen, de taluds afvissen. gurglers en poppertjes zijn het leukst als het wat warmer is, en verder woolly buggers, al dan niet met rubber legs, kleinere streamertjes, grote nimfen, ze pakken het allemaal.

• Mike

Op de lek ving ik ze vroeger veel met kleine streamertjes en nimfjes.

Ik kon ze horen en zien jagen doordat ze met die grote bekken het visbroed tussen de stenen uitslurpte.

Vooral in de avond tegen de schemering.

Hier nog een oude foto van een mooi exemplaar.

Ik ving er destijds ook eentje van 51 cm, helaas werd de telefoon waar de foto opstond kort daarop gestolen:X

Deze was denk ik ong 35 cm