Geweldige visserij !!!!!

• snoek1960

hoe vaak zijn die beroepsvissers nu al uitgekocht het blijft maar terugkomen je loopt steeds achter de feiten aan ,zelfde met de zalm zeeforel of andere trekvissen van de rivier mondingen tot aan de grens staat op elk strategisch punt een fuik of netten noem maar op ben een beetje klaar met die lui.

• Hans-oet-Remunj

Misschien uiteindelijk dan maar stoppen met die herintroductie van trekvissen, op deze manier blijf je maar vechten tegen de bierkaai….

Ik ben stiekum wel benieuwd wat onze belgische en duitse herintroductie collegas hiervan gaan vinden… :S

Of hoeven we ze niet in te lichten omdat het allemaal maar een storm in een glas water is, en de schade wel mee valt…? :S

• markymark

Het is schandalig als dit doorgang krijgt en het effect zal schrikbarend zijn! Ik vis op deze wateren. Volkerak is in nog geen 5 jaar ontdaan van snoekbaarzen. Vingen we er 5 jaar geleden op een normale visdag altijd 40. Nu vangen we er met veel moeite 2 of 3.

Beroepsvissers kunnen het te goed en weten te goed waar de vis verzameld. En zonder over duurzaamheid te denken vissen ze maximaal. Ook op overwinterings- en paaiplaatsen.

Omdat in de winter veel vis van de benedenrivieren naar het hollandsdiep en haringvliet trekt zal het effect bij zegenen enorm zijn. De effecten zullen niet alleen op het haringvliet en hollandsdiep merkbaar zijn maar tot ver stroomopwaarst op de merwede, oude maas en bergse maas!

Hierover mag nooit gepolderd worden. Beroepsvisserij moet hier volledig gestopt worden!

• vincent.s

Poldermodelletje??

Plannen om het Ijsselmeer beroepsvisserij-vrij te maken in de toekomst maar alvast wat extra credits geven voor de beroepsvisserij in het beneden-rivierengebied……typisch..

Wat dat betreft is de beroepsvisserij wel een bijzonder groep ondernemers. zonder financiële risico's. Dat geld niet voor de rest van ondernemend Nederland ….

• troutbuster

Klopt helemaal, het water als het spui trekt helemaal leeg het haringvliet op in het najaar.. via het spui en de kil komt er een hoop van de merwede en de oude maas het hollands diep en het haringvliet ingezwommen… ik durf geen voorspellingen te doen maar misschien wel de mooiste visserij van europa volledig naar de ……