Teaser van de film Baggelhuizen

• Stephan Oude Nijeweme

Beste Arubaman,

ja ik ben best trots op het werk dat ik lever (mede door reacties van derden) en het feit dat ik hiervoor gevraagd ben om het te gaan doen.

Kijk films maken blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, de één zou het zo doen en weer iemand anders…..totaal anders.

Je kan het gewoon niet voor iedereen goed doen.

In de toekomst zullen er ook beelden in verwerkt gaan worden die ik maak met mijn video-helikopter. Maar ook bij die beelden zullen er ongetwijfeld mensen komen die zich afvragen of dat wel nodig is allemaal.

Jammer dat ook de beelden je niet “nopen”om de film te gaan kijken straks. Zelf vindt ik dat er hele mooie shots in de finale video verwerkt zitten, en gelukkig hebben er al vele mensen (dat moet je maar geloven, van mij) positief gereageerd op de teaser en ok, slapeloze nachten niet, maar er zijn er al een aantal die zoals ze zelfs schrijven, er naar uitzien wanneer de film online staat.

Wie weet, vindt je die film wel leuk en misschien zelfs mooi.

Mvg,

Stephan

• Useless

Als de VNV er voor kiest om geld te steken in filmpjes voor hun eigen website vind ik dat prima. Mogen ze helemaal zelf weten, hoewel ik me dan altijd afvraag aan welke criteria je moet voldoen om in de ‘picture’ te komen, maar dat terzijde. Je kiest er zelf voor om de filmpjes op diverse fora te zetten en dan kan je dus, naast bijval, ook kritiek verwachten. Om de criticasters dan meteen als zeikerds af te schilderen zegt wat mij betreft net zoveel over jou als over de mensen die blijkbaar niet op jouw filmpjes zitten te wachten… jammer.

• Marten K

Kijk, kijk, eindelijk heb ik beet.

Het begint erop te lijken dat we met deze reaktie zonder links een volwaardig forumlid er bij hebben waarmee hopelijk op een zinvolle wijze te discussieren is.

Maar dan graag ook over vissen en niet alleen over je eigen filmpjes.

Beter laat dan nooit.:)-D

Ga zo door Stephan en probeer ook eens wat op te steken van wat forumleden hier en daar met elkaar bepraten en probeer eens mee te doen, in feite de bedoeling van een forum en van leden die zich bij een forum aanmelden.

Misschien dat je de kennis die je opdoet van een paar topvissers kunt doorgeven wanneer forumleden vragen hebben, dat zou helemaal top zijn.

Op naar je volgende bijdrage zonder film. ;)

• Stephan Oude Nijeweme

Wat ik jammer vindt is dat jij verkeerde conclusies trekt door te beweren dat de VNV geld uitgeeft en of misschien betaald voor het laten maken cq verkrijgen van de Vide N Vis video's…. Dat is namelijk niet zo!!! Ik doe dit werk graag en geheel prodeo. ik zie het als een verlenging van mijn passie, vliegvissen.

Er is ook geen criteria om met deze films in de picture te komen, deze films zijn alleen een extra bij de artikelen die onder de naam Vise N Vis in het VNV blad verschijnen.

De criticasters (zou niet weten wie je bedoeld) betitel ik niet als zeikerds, juist het tegendeel, critic, wanneer goed gefubdeerd, zie ik juist graag en maakt het bij mij alleen maar dat ik zo op verschillende punten de toekomstige films alleen maar beter kan maken.

Zo heeft ene Marten k in een eerdere discussie aangegeven eens over de schouder mee te filmen, dat hebben we opgepakt en is in de Baggelhuizen film te zien, niet in de teaser!!

Dat soort aanwijzingen of als je het wil kritiek, wordt door mij niet gezien als gezeik, maar wordt in onze besprekingen meegenomen om zo eventueel toe te passen in een volgend project.

Dus nogmaals, kritiek, geen probleem. Maar dan wel gefundeerd en bedoeld met verbetering voor de toekomst.

ik zou een voorbeeld aan kunnen halen, wat een ander al geschreven heeft over de mooie plas (zoals ik het zie) dat Baggelhuizen is, maar ik ga dat niet doen want die opmerking was iets waar ik absoluut niets mee kon en kan, het zou mij en ongetwijfeld andere forum leden doen belanden in een discussie van een niveau die er niet toe leiden zal, de films in de toekomst beter te krijgen.

Note:

Ik vindt het heeeeel jammer dat mensen zich inschrijven op dit soort forums onder een zogenaamde schuilnaam.

waarom niet gewoon kenbaar maken wie je bent en waar je voor staat.

Dat doe ik ook.

Mvg,

Stephan Oude Nijeweme

Haarweg 10

7497 MT Bentelo

Tel. 0653163539

• Stephan Oude Nijeweme

Marten K,

fijn voor je het gevoel beet te hebben, zo vang je nog eens wat en niet alleen aan de waterkant.

ik hoop ook zinvol mee te kunnen praten op dit forum, alleen is voor mij het niveau van sommige forumleden moeilijk te volgen.

Andere berichten dan over mijn filmpjes zal je waarschijnlijk niet tegen komen en of dan al heel sporadisch, daar het mij aan de tijd ontbreekt en mijn eigen visavonturen niet zo spannend zijn en of leerzaam voor derden.

Ik hoop dat je daar begrip voor kan hebben.

Beter laat dan nooit, zo zie ik het ook met veel zaken.

Wat je opmerking betreft over het opsteken van andere forumleden hier, daar sta ik absoluut voor open. ik denk dat jijzelf daar het bewijs al van zal zien in de Baggelhuizen-film. Je merkte namelijk op dat het mischien ook eens goed zou zijn om over de schouder mee te filmen. Dat hebben we dus opgepakt en toegepast in de komende film.

Wanneer andere forumleden vragen hebben zal ik die voor zover mijn kennis dat toe laat, oprecht en transparant en naar alle vermogen beantwoorden. Mocht ik er echter niet uitkomen dan zal ik deze vraag doorspelen naar mijn mede teamleden Hans Bock en Marco Wismeijer.

mijn volgende bijdrage, zonder film……tja…….zucht………kweet niet, wie weet, wat voor ingeving ik nog krijgen zal.

Marten K (???)

Je schreef in een vorige discussie dat jij me van vroeger kent van de Tipbosch in Hellendoor.

Wie is Marten K ?

Mvg,

Stephan

• Marten K

Stephan Oude Nijeweme

Je schreef in een vorige discussie dat jij me van vroeger kent van de Tipbosch in Hellendoor.

Wie is Marten K ?

Laat maar zitten als je het niet meer weet, niet zo belangrijk.

Maar ik ken je ook van de paarden, misschien gaat dan een lampje branden.

Mijn volledige naam zal ik hier niet plaatsen, is niet zo handig.

De meeste forumleden gebruiken daarom een nickname en voorkomen ook dat ze adresgegevens en/of een emailadres in een bericht plaatsen.

Ik zie dat jij inmiddels beide wel hebt gedaan en kan je alleen maar aanraden het zo snel mogelijk te verwijderen.

Sniffers op het WWW zoeken nl. doorlopend alles af en dat zul je ook merken omdat je binnenkort wel een flinke toename van spam in je mailbox zal hebben.

Voor privé zaken en -berichten zijn daarom op elk form andere manieren van communiceren mogelijk.

Nog even over dat over-de-schouder filmen, die tip gaf ik na de opmerkingen over beleving.

Wanneer je dat doet met met een stukje oor of werp arm erbij betrek je de kijker veel meer bij de beleving van de visser dan wanneer je de visser in beeld hebt van een afstand omdat je ahw. meevist en ziet wat de visser ziet.

Succes verder en blijf communiceren.

• Useless

"k ben nu al blij met de vele positieve reacties, ok een paar zeikerds hou je altijd. in mijn ogen zijn dat vaak de mensen die de beste goals weten te scoren vanaf de tribune."

PS Je bent je E-mail vergeten te vermelden :D

• Stephan Oude Nijeweme

Hey Useless,

hahahaha, misschien maar beter dat niet te doen ivm spam.

Wie is Useless, kennen wij elkaar ?

Je mag ook pb sturen hoor.

Hey fijne zaterdagavond gewenst.

Groeten,

Stephan

• Marten K

Stephan Oude Nijeweme

Je mag ook pb sturen hoor.

Wanneer jij die toch niet leest lijkt dit mij weinig zin te hebben.:D

Overigens, wanneer je iets beter ingevoerd zou zijn in de digitale vliegviswereld anders dan je 2 maatjes, zou je weten wie als nickname Useless gebruikt.

Dus niet te hoog van de toren blazen Stephan en onder ons gezegd en gezwegen: Je wedt m.i. op de verkeerde 2 paarden, hoe toepasselijk ook en dat lijkt het beoordelingsvermogen t.a.v. jezelf een beetje te beïnvloeden.;)

• Stephan Oude Nijeweme

Beste Marten,

ik heb nog nooit privé berichten ontvangen. Dus die opmerking gaat langs me heen, althans weet ik niet wat of wie je bedoeld.

Tja ik zit nog maar net op dit forum en dan behoor ik niet tot de beter ingevoerde, helaas.

Echter wel tot een van de weinige die er geen moeite mee heeft te zeggen en te willen weten wie of ik ben.

Beste Marten het feit ook dat je mijn in mijn ogen normale vraag van waar of wij elkaar van kennen, je zegt zelfs mij van de paarden te kennen?! Echter doe je die vraag af met een dooddoener van “ Laat maar zitten als je het niet meer weet, niet zo belangrijk. ”, Nou voor mij wel, want ik vindt het altijd prettig te weten met wie of wat ik te doen heb.

Je schrijft ook dat ik op twee verkeerde paarden wedt, ik neem aan dat je Hans Bock en Marco Wismeijer bedoeld, mocht dat echter niet zo zijn dan kan je mijn volgend commentaar hierop in de prullenbak smijten.

Toch wil ik nu ik die namen genoemd heb er even op ingaan.

Onderstaand is geheel mijn mening en zoals ik het zie aan de hand van bevindingen uit de praktijk.

Ik ben tenslotte maar een paardenboer met een vliegenhengel, wel een mooie overigens maar dat terzijde.

De VNV is zoals ik het tot nu ervaren heb en alleen daarop mijn mening kan bouwen een vereniging met een groot aantal leden.

Zoals het in iedere vereniging vaak is komt het werk van organiseren, plannen, uitvoeren om de vereniging beter en interessanter te maken voor alle leden, altijd maar op een betrekkelijk kleine groep mensen neer.

Zo constateer ik ook, hoe tomeloos de inzet is van mijn beide teamleden om toch maar iedere keer weer het Vise n Vis gebeuren tot een goed einde te brengen. Om zo tot een mooi artikel met bijbehorende bindfilmpjes te komen.

Ik denk dan ook dat er ongetwijfeld meer waardering zou zijn wanneer een ieder eens achter de schermen mee kon lopen om zo te ervaren hoe een project voor o.a. Vise N Vis tot stand komt,.

In ieder geval waardering voor de inzet van mijn beide teamleden. Beide heren hebben namelijk ook nog hun werk en een eigen gezin.

Ik ben maar een vrijgezelle paardenboer (waar jij zegt mij ook van te kennen), dus ik kan in principe gaan en staan waar ik wil wat mijn vliegvissen betreft zonder het met een ander te overleggen c.q. plannen of het allemaal uitkomt.

Wat betreft het wedden (ik wed niet, dat is iets waar ik me niet thuis voel, zou dan wel renpaarden gehad hebben, hoe toepasselijk ook), bij de VNV werd gevraagd om een cameraman, ik heb daar toen op gereageerd en gevraagd aan destijds kontakpersoon Hans of hij eens op mijn YouTube kanaal wilde kijken naar mijn promotiefilms van mijn paarden om zo eventueel te beoordelen of dat ik voor het camerawerk dat de VNV nodig heeft in aanmerking kan komen.

Daar werd enthousiast op gereageerd en zo hebben wij elkaar gevonden.

Jij schets dat ik op twee verkeerde paarden wed (Nogmaals, ik neem aan dat je Hans Bock en Marco Wismeijer bedoeld, mocht dat echter niet zo zijn dan kan je mijn volgend commentaar hierop in de prullenbak smijten).

Zoals ik wedden zie, zou ik pas op iets of iemand gaan wedden wanneer ik de keus voor die persoon en of situatie zelf gemaakt heb. In de situatie van Vise N Vis is dat dus niet zo. De VNV zocht en ik door op dat moment de nieuwsbrief te lezen (wat me ook wel eens misgaat, maar dat keer gelukkig niet), ik vond!

Mijn beoordelingsvermogen aangaande beide heren, basser ik geeh op mijn eigen ervaringen met hen en mijn schaarse vliegvis-kennis, ben tenslotte maar een paardenboer met een vliegvishengel. Ook vindt ik het super en laat ik hier maar even ons laatste project nemen “Baggelhuizen”. Dat ik zie hoe ze de kennis die beide heren hebben weten uit te dragen wanneer andere vliegvissers daarom vragen.

Voor menig vliegvisser hebben zij ( om maar een voorbeeld ) te noemen een zijlijntje geknoopt en de vliegen weg gegeven waarmee beide heren op dat moment aan het vissen waren. Zelf heb ik bij andere vliegvissers daar wel eens hele andere ervaringen gehad. Ook hier een voorbeeld: Ik stond eens in ons mooie Twente (ik wil hier geen discussie over, want Twente is gewoon mooi!) aan een forellenput. Al vissende stond er een meter of tien naast mij ook een vliegvisser, ik vroeg de man waar of hij mee viste….. Zijn antwoord was, al boos mijn richting uitkijkend, “dat maakt toch niet uit ik heb toch nog niets gevangen”!

Na mijn reactie van of mijnheer wel een zwembroek bij hem had kreeg als gevolg dat hij mij in al zijn vliegendozen wilde laten kijken, nadien hebben we nog gezellig koffie gedronken. En hier durf ik wel te wedden dat wanneer ik de bewuste man weer tref hij ongetwijfeld wil weten met welke vlieg hij vist.

ik durf ook te wedden dat de man geen zwembroek bij zich had want het was al herfst.

Ik hoop Marten dat een en ander ik nu van mijn kant goed toegelicht en of gereageerd heb op jouw bericht.

Ook hoop ik dat je dit commentaar zinvol vindt, zoals je in een eerdere reactie schreef te hopen.

Wil ik jou (en je eventuele gezin,familie) nog een fijne zondag toewensen.

Mvg,

Stephan Oude Nijeweme