Beste Marten,
ik heb nog nooit privé berichten ontvangen. Dus die opmerking gaat langs me heen, althans weet ik niet wat of wie je bedoeld.
Tja ik zit nog maar net op dit forum en dan behoor ik niet tot de beter ingevoerde, helaas.
Echter wel tot een van de weinige die er geen moeite mee heeft te zeggen en te willen weten wie of ik ben.
Beste Marten het feit ook dat je mijn in mijn ogen normale vraag van waar of wij elkaar van kennen, je zegt zelfs mij van de paarden te kennen?! Echter doe je die vraag af met een dooddoener van “ Laat maar zitten als je het niet meer weet, niet zo belangrijk. ”, Nou voor mij wel, want ik vindt het altijd prettig te weten met wie of wat ik te doen heb.
Je schrijft ook dat ik op twee verkeerde paarden wedt, ik neem aan dat je Hans Bock en Marco Wismeijer bedoeld, mocht dat echter niet zo zijn dan kan je mijn volgend commentaar hierop in de prullenbak smijten.
Toch wil ik nu ik die namen genoemd heb er even op ingaan.
Onderstaand is geheel mijn mening en zoals ik het zie aan de hand van bevindingen uit de praktijk.
Ik ben tenslotte maar een paardenboer met een vliegenhengel, wel een mooie overigens maar dat terzijde.
De VNV is zoals ik het tot nu ervaren heb en alleen daarop mijn mening kan bouwen een vereniging met een groot aantal leden.
Zoals het in iedere vereniging vaak is komt het werk van organiseren, plannen, uitvoeren om de vereniging beter en interessanter te maken voor alle leden, altijd maar op een betrekkelijk kleine groep mensen neer.
Zo constateer ik ook, hoe tomeloos de inzet is van mijn beide teamleden om toch maar iedere keer weer het Vise n Vis gebeuren tot een goed einde te brengen. Om zo tot een mooi artikel met bijbehorende bindfilmpjes te komen.
Ik denk dan ook dat er ongetwijfeld meer waardering zou zijn wanneer een ieder eens achter de schermen mee kon lopen om zo te ervaren hoe een project voor o.a. Vise N Vis tot stand komt,.
In ieder geval waardering voor de inzet van mijn beide teamleden. Beide heren hebben namelijk ook nog hun werk en een eigen gezin.
Ik ben maar een vrijgezelle paardenboer (waar jij zegt mij ook van te kennen), dus ik kan in principe gaan en staan waar ik wil wat mijn vliegvissen betreft zonder het met een ander te overleggen c.q. plannen of het allemaal uitkomt.
Wat betreft het wedden (ik wed niet, dat is iets waar ik me niet thuis voel, zou dan wel renpaarden gehad hebben, hoe toepasselijk ook), bij de VNV werd gevraagd om een cameraman, ik heb daar toen op gereageerd en gevraagd aan destijds kontakpersoon Hans of hij eens op mijn YouTube kanaal wilde kijken naar mijn promotiefilms van mijn paarden om zo eventueel te beoordelen of dat ik voor het camerawerk dat de VNV nodig heeft in aanmerking kan komen.
Daar werd enthousiast op gereageerd en zo hebben wij elkaar gevonden.
Jij schets dat ik op twee verkeerde paarden wed (Nogmaals, ik neem aan dat je Hans Bock en Marco Wismeijer bedoeld, mocht dat echter niet zo zijn dan kan je mijn volgend commentaar hierop in de prullenbak smijten).
Zoals ik wedden zie, zou ik pas op iets of iemand gaan wedden wanneer ik de keus voor die persoon en of situatie zelf gemaakt heb. In de situatie van Vise N Vis is dat dus niet zo. De VNV zocht en ik door op dat moment de nieuwsbrief te lezen (wat me ook wel eens misgaat, maar dat keer gelukkig niet), ik vond!
Mijn beoordelingsvermogen aangaande beide heren, basser ik geeh op mijn eigen ervaringen met hen en mijn schaarse vliegvis-kennis, ben tenslotte maar een paardenboer met een vliegvishengel. Ook vindt ik het super en laat ik hier maar even ons laatste project nemen “Baggelhuizen”. Dat ik zie hoe ze de kennis die beide heren hebben weten uit te dragen wanneer andere vliegvissers daarom vragen.
Voor menig vliegvisser hebben zij ( om maar een voorbeeld ) te noemen een zijlijntje geknoopt en de vliegen weg gegeven waarmee beide heren op dat moment aan het vissen waren. Zelf heb ik bij andere vliegvissers daar wel eens hele andere ervaringen gehad. Ook hier een voorbeeld: Ik stond eens in ons mooie Twente (ik wil hier geen discussie over, want Twente is gewoon mooi!) aan een forellenput. Al vissende stond er een meter of tien naast mij ook een vliegvisser, ik vroeg de man waar of hij mee viste….. Zijn antwoord was, al boos mijn richting uitkijkend, “dat maakt toch niet uit ik heb toch nog niets gevangen”!
Na mijn reactie van of mijnheer wel een zwembroek bij hem had kreeg als gevolg dat hij mij in al zijn vliegendozen wilde laten kijken, nadien hebben we nog gezellig koffie gedronken. En hier durf ik wel te wedden dat wanneer ik de bewuste man weer tref hij ongetwijfeld wil weten met welke vlieg hij vist.
ik durf ook te wedden dat de man geen zwembroek bij zich had want het was al herfst.
Ik hoop Marten dat een en ander ik nu van mijn kant goed toegelicht en of gereageerd heb op jouw bericht.
Ook hoop ik dat je dit commentaar zinvol vindt, zoals je in een eerdere reactie schreef te hopen.
Wil ik jou (en je eventuele gezin,familie) nog een fijne zondag toewensen.
Mvg,
Stephan Oude Nijeweme