http://topvisser.nl/verhalen/2014/5/12/articlepublication/
kleine moeite maar even doen denk ik…
Tijd voor actie !
Zijn er geen visgidsen in Nederland actief op dat water? Zien die niet hun werk en inkomen in gevaar komen?
Mensen met een goede conditie en een bellyboot kunnen ook meedoen ….
http://www.greenpeace.nl/photosvideos/photos/2011/January/greenpeace-actie-tegen-overbev/
….. maar met visboten kan zoiets natuurlijk ook.
Economisch belang (werkgelegenheid) is volgens mij het belangrijkste argument om de beroepsvisserij in de binnenwateren in stand te houden. Misschien zit ik er naast maar ik kan zo snel niets anders bedenken. Misschien is dat dan ook iets waar sportvisserij Nederland mee aan de slag kan gaan. Ik denk dan niet aan het economisch belang van de hengelsport zoals de hengelsportzaken want dat weten we al maar meer aan de toeristische mogelijkheden. Veel sportvissers gaan naar het buitenland voor een visvakantie. Nederland kan een heel interessant land worden om op visvakantie te gaan. Ik tref ieder jaar op het Haringvliet een groep Engelse sportvissers die speciaal naar Nederland komen voor de witvisserij. Vroeger gingen zij naar Ierland maar zij vangen op het Haringvliet veel beter en komen daarom nu al jaren naar Nederland. Om een economisch belang op de wateren te krijgen zou sportvisserij Nederland kunnen denken aan een landelijke organisatie van officieel geregistreerde visgidsen. Een organisatie die zich dan internationaal en nationaal zou kunnen gaan richten op vistoerisme in Nederland. Je kunt dan ook jouw economisch belang op de wateren gaan aantonen met harde cijfers. Dit levert (deeltijd) banen op (belangrijk argument in deze tijd van grote werkeloosheid). Denk verder aan hotelovernachtingen, restaurantbezoek, etc. Het is zo maar een luchtballonnetje maar wie weet haakt er iemand op aan of bedenkt iets beters.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?