Dagje vissen omgeving Chilliwack (Canada)

• GertB

Beste forumers,

Weet iemand van jullie een leuke rivier in de omgeving van Chilliwack/Hope om te gaan vliegvissen?

Ik heb 1 dag de tijd om een lijntje te strekken aldaar.

De Fraser is denk ik geen optie, maar mogelijk de Skagit river of de Coquihalle river of de Vedder river wel leuk om te doen?

Graag hoor ik of er andere rivieren/creeks zijn waar jullie ervaringen mee hebben? (of uiteraard de eerder genoemde rivieren)

Ik zou het graag horen…

Gr. Gert.

• Bram

Mischien dat dit helpt http://www.fishchilliwack.com/.

• Ochiba

Hoi,

Ik heb in sep 2013 1 dag op Othello tunnels RV park gestaan en daar op de Coquihalle gevist.

Heb toen alleen forel gevangen op de mudler maar 2 Canadezen gesproken die 2 weken eerder nog een Steelhead te pakken hadden en mij een foto hebben laten zien. Zelf heb ik die daar niet kunnen spotten en ik wist niet eens dat de rivier aan de campground lag dus het was toch al bonus dat ik savonds kon vissen.

Fraser was afgelopen jaar na 15 augustus gesloten voor het vissen omdat er te weing zalm was opgetrokken en men die paar die er wel zwommen wilde beschermen. Fraser is trouwens breed en troebel op dat stuk dus als je er kan vissen zou ik op de locals letten hoe en waar.

Nog 1,5 maand en dan ga ik ook weer trekken met de RV. Geen Hope dit jaar maar meer BC in richting Skeena en Bulkley. Ik ga voor de natuur maar s'avonds en s'ochtens een vlieg dopen bevalt goed :-)

Succes met je trip!

• Hans

Bij Chilliwack wordt er met veel succes op steur gevist. Je gaat daarvoor op pad met gids en powerboat. Geen vliegvissen nee, dat niet, Misschien wel iets voor dat ene dagje vissen…?

Groet,

Hans

• sjoerd.s

je zult toch echt eerst even moeten aangeven WANNEER je daar bent!!

De aanwezigheid van bijv zalm is seizoenafhankelijk.

Als je even de datum doorgeeft kan ik je wel de nodige info geven

Sjoerd

• Menno Siemensma

als je een dagje kan steurvissen daar zou ik dat zeker over een dagje zalmvissen verkiezen, een geweldige ervaring zo'n oervis vast te houden. Al is een ‘kleintje’ vangen al leuk, het monster dat ik boven water zag komen formaatje witte haai van 3-3.5m op krap 10 meter van de niet veel langere boot was echt te geweldig. Die vissen kan je overigens ook gewoon haken als je geluk hebt, of als je niet van fitnessen houd, niet zo leuk is na verloop van tijd.

Om je even lekker te maken, dit was het kleintje dat Tom gevangen had…

• GertB

Mannen, bedankt alvast voor de info en tips.

Ik ben daar de 1e week van juli en de Fraser (Steur) is inderdaad erg gaaf om te doen en misschien plakken we er nog een dagje aan.

Zalm vissen is niet de bedoeling, dat gaan we namelijk doen van 8-12 juli op de Queen Charlottes. (zie www.langara.com)

Mijn zus (absoluut geen visser) woont in Langley en daar verblijven we tot die tijd.

Dus de bedoeling is om ff een dagje uit te trekken voor het vissen op forel.

Fred's custom tackle (in Chilliwack) kan ons zeker ook wel wat info geven over waar het op dat moment goed is, maar op dit forum is dusdanig veel kennis dat ik de vraag heb neergelegd voor de plekken die niet zo voor de hand liggen….

• sjoerd.s

Tsja, je zit er eigenlijk helemaal in het verkeerde jaargetijde!:S

In het voorjaar kun je uitstekend vissen op sea run cutthroats en vanaf eind juli maar eigenlijk nog later in het jaar op 5 soorten zalm en steelhead.

Eind juli begint de optrek van King zalm in de Chiliwackriver.

Maar goed zalmvissen ga je doen op die door jou genoemde locatie. By the way, ze weten daar wel van prijzen zeg. Voor het geld van 4 dagen vissen, gaan wij een dikke maand daar vissen! OK niet in een lodge maar gewoon in een motel of cabin en inclusief vliegreis naar bc.

Iig veel plezier daar enne voortaan maar in sept/okt op familiebezoek zou ik zeggen.:D

Sjoerd