kyllburg

  • piet

    hallo mede vissers

    aan iedereen die plannen heeft om even lekker te gaan vissen in kyllburg in de kyll of in malberg of st thomas blijf aub thuis er is dit jaar door een verschuiving in het vis uitzet beleid geen vis dus GEEN vis uitgezet er zijn mensen in de pensions en op de camping die zijn al huilend naar huis gegaan omdat ze in 1 week slechts 1 visje hebben gevangen groepjes van 4 of 5 man van een vliegvisclub slechts 3 vissen in een hele week vissen konden scoren

    helaas moet ik mededelen dat na het dorp kyllburg ook de visserij ten ziele is gegaan

  • tom

    Eind Mei was het ook al niet éénvoudig alhoewel sommige kenners vd rivier (een enkeling) toch nog wel hun visje vingen en uiteraard ook weer terugzetten. Ik hoorde wel dat de visdruk in de Kyll erg hoog is hetgeen natuurlijk ook impliceert schuwe vis. En als ze dan niet uitzetten dan moet je van goede huize komen of er goed bekend zijn om je visje te vangen. Voordeel lijkt me dat er minder gevist gaat worden, dus minder toeristen en dito drukte maar daar zal niet iedereen blij mee zijn. Ik was er voor 't eerst en vond het wel een mooi gebied om te vliegvissen.

    T.

  • Brambo

    Wat vrienden van me zaten in mei in Birresborn en die kwamen met een giga glimlach terug…….

  • Gert Schaap

    Hallo,

    Ik ben net terug uit die streek, iets meer stroom opwaarts, maar nog voor Birresborn en heb daar redelijk vis gevangen!

    Misschien beginners geluk maar toch vreemd dat in dezelfde rivier zo'n verschil van het visbestand is.

    Petri Heil

  • JB

    Met onze club waren wij er half mei en hebben er 4 dagen gevist. Het was af en toe best lastig maar niemand van ons (6 personen) heeft een dag zonder vis afgesloten er was er zelfs 1 die een dag afsloot met 31 vissen dus de hotspots zijn er wel. Het was wel elke keer wisselen tussen nymph en droog afhankelijk wel deel je beviste.

  • piet

    hallo jb

    2 de week mei is er vis uitgezet dus dat jullie toen konden vangen is niet zo gek he

  • JB

    Dat is een goeie, wanneer iemand anders wel iets vangt is er ineens wel vis uitgezet :S

  • sexyloops

    vissen is het proberen te vangen van een vis

    kan je niks vangen dan zal je niet kunnen VISSEN >:D<

  • tom

    't staat er wat zwart/wit maar er zit vast wat in.

  • Hans-oet-Remunj

    Als ik dit allemaal zo lees over de Kyll

    doet me allemaal een beetje denken aan dat verhaal van die jagers die gaan knallen op vers uitgezette konijnen in de sporthal…

    ik weet niet …:S