Hoe zit dat met de vispassen als je in een andere provincie bent?

  • Ilse Stremme

    Hallo,

    Wij gaan aankomende week naar Zoutkamp en nu zit ik op internet te kijken en lezen of ik hiervoor nog een andere pas nodig ben, dan de vispas en lidmaatschap van het vette baardje te Hoogeveen. We zijn daar lid van.

    Maar weet nu niet te vinden of we ook van de vereniging in Zoutkamp nog iets moeten hebben om daar in de binnenwateren te mogen vissen.

    Als daar een antwoord op kan komen dan graag!

    Met vriendelijke groet, Ilse

  • reinbijsterveld

    Hej IIse.

    In de drie noordelijke provinciën kan je zowat alle water bevissen…….. en als je het niet zeker weet ff de vis app erbij kan je zien waar je kunt vissen.

    Als je midden Nederland pak,heb je een hoop verpacht water aan een visclub en moet je lid worden.

    Zelf vind ik dit een grote ergernis………. Betaal bijvoorbeeld liever 100 euro per jaar zo dat ik overal kan vissen.

    En niet weer met mijn rechter voet in een verpacht water sta ;)

  • Don van der Zwaag

    Hallo Ilse,

    Jouw vispas is geldig in heel Nederland.

    In de bijgeleverde “lijst met viswateren” staan per regio de wateren genoemd waar je mag vissen, en ook waar dat niet mag. In dat laatste geval moet je dan vaak weer lid zijn van een bepaalde visvereniging.

    Maar wees gerust, in Groningen heb je daar geen last van. Als je in bezit bent van een vispas en bijbehorende lijst van viswateren, mag je in en rond Zoutkamp gewoon in elk water vissen.

    Groet,

    Don

  • Franky Boy

    Voor het meeste verenigingswater heb je weer een lidmaatschapsbewijs van de betrokken vereniging nodig. Alleen in Groningen en Drenthe is AL het water in de Vispas ingebracht. DAT zouden er meer moeten doen! :)