Winkels voor vliegvissers

  • Hafi

    Wie kan mij plaatsnamen, straatnamen en namen van vliegvis winkels noemen in Tsjechië ?

    Ik ga daar van de zomer naartoe.

    ><(((*> Hafi

  • Hans uut Zwolle

    Hoi Hafi,

    het is alweer lang geleden dat ik in Tsjechië geweest ben, (Reuzengebergte)

    meer dan 10 jaar in ieder geval.

    Destijds was er erg weinig te vinden op dat gebied,

    als je al een hengelsportzaak vond,

    dan was het wat lokaal spul uit de 80er jaren van de vorige eeuw,

    en ze vroegen er beste bedragen voor….

    Mijn advies:

    Neem alles wat je denk nodig te hebben zelf mee,

    om vervelende verrassingen te voorkomen.

    Fijne vakantie gewenst.

    Hans.

  • Hafi

    Hi Hans,

    Ik heb andere ervaringen met het kopen van vliegbindmaterialen in Tsjechië. Veel modern materiaal bijv. van Hends. Allerlei mooie dubbing soorten enz. En dat natuurlijk voor de prijs wat Tsjechen normaal betalen.

    Dus…roept u maar !!

    ><(((*> Hafi

  • sjoerd.s

    Hafi er zat een uitstekend gesorteerde vliegviszaak in Vrchlabi bij het reuzengebergte. Maar ik was daar alweer heel wat jaren terug. Dus of die er nog is?

    Google even Vrchlabi en vliegvissen en je krijgt aardig wat info over dat gebied. Ik heb er leuke forellen en vlagzalmen gevangen. In 2001 was die shop er nog las ik.

    succes,

    Sjoerd

  • Hafi

    Kijk….daar heb ik wat aan. Dat is nr. 1 Nu nr. 2, 3, enz.

    Bedankt Sjoerd !

    ><(((*> Hafi

  • dunce

    In de hoofdstraat/winkelstraat van Vrchlabi zit nog steeds - ik ben er in mei nog geweest- een (vlieg)viswinkel. In het voorste gedeelte van het pand is een dierenspeciaalzaak gevestigd.

    De mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam; je kunt hier prima met Duits terecht. Twee jaar geleden was er ook iemand die uitstekend Engels sprak.

    Je kunt hier ook een vergunning kopen voor zo'n beetje de hele streek. Voor een landelijke vergunning (Rybarsky Listek) kun je terecht in het gemeentehuis tegenover deze winkel

    Succes!

  • Hafi

    Hé Dunce,

    Goede tip, bedankt !

    ><(((*> Hafi

  • H.Hovius

    Klopt idd,

    Ben er in mei ook nog geweest en heb bij die zaak in vrchlabi, leuk bindmateriaal op de kop getikt voor een schijntje van de prijzen die je hier zou betalen.

    Adres voor de tomtom

    Dierenwinkel

    Adres:

    Nádražní

    543 01 Vrchlabí

    Tsjechië