weinig voorn vangsten...

  • freek

    Hallo.

    Het valt me op dat er weinig vangsten zijn hier kwa voorn met de vlieg. Door de hitte misschien?

    Heel af en toe een voorntje van cm of 8.

    Diep geprobeerd ook geen succes.

    Freek

  • David

    Op de rivier vang ik nu leuk voorn, maar dat is blankvoorn. Gesleept met een nimfje tussen de kribben, vanaf ca 22:30 komen ze dichter naar de kant. Wadend met een dobber over de bodem zal t eerder vast ook wel willen op het diepere. Kans op allerlei leuke bijvangsten.

    In Nl sterft het van de ruisvoorn, maatje 10 cm max. Ongebaggerde sloten, ge/vermalen, aalscholvers zijn zo wat van de oorzaken. Daarnaast zijn er gelukkig ook plaatsen met een mooier formaat, bv in nieuwbouwwijken, maar die zijn wel wat schaarser. Hier (Arnhem) weet ik ze niet te vinden boven de 20 cm, en langs de rivier sta ik liever dan in een nieuwbouwwijk.

    Succes!

  • sjoerd.s

    Nou, ondanks de hitte viel het op het grote water best mee en konden mijn maatje Hans en ik grote aantallen ruisvoorns vangen alsmede enkele fraaie windes. Maarre je moest ze natuurlijk wel opzoeken. Hele stukken water lijken visloos en dan ineens zie je in de golven “nervous” water. Oftewel azende voorns.

    Dus de warmte heeft m.i er niet mee te maken. Ik zeg altijd maar Hoe warmer hoe beter voor de voorns.:D

    Sjoerd

  • tom

    Ik vis veel op voorn en winde en mag ook dit jaar nog niet echt klagen. Toch heb ik het idee dat het dit jaar anders is (minder goed) dan andere jaren. Of dat met de weersomstandigheden te maken heeft, de warme winter en het warme voorjaar, vraag ik me vooral af?.

    Eergisteren sprak ik langs de Waal een vliegvisser uit Brabant die me vertelde dat zijn/ en hun (clubgenoten) vangsten dit jaar vreselijk slecht waren op de rivieren als Waal, Maas, Dommel etc. Een mogelijke reden zou kunnen zijn dat de vis goed doorvoed is en minder hoeft te azen?? Vorige week had hij hele scholen kopvoorn en winde gezien op de rivier die geen enkele belangstelling hadden voor hun vliegen of nimfen.

    Wij waren vorige week met de club een avond in het Twiske, daar was het die avond ook dramatisch slecht gerelateerd aan andere jaren.

    De invloed van het beroep meen ik ook dit jaar weer keihard terug te zien op sommige Ned. binnenwateren, o.a. Markermeer, maar dat is een trend die al jaren zichtbaar is :S

    GRtz T.

    ps, ben bij Gameren m'n telefoon kwijtgeraakt, mocht iemand iets weten, heel graag

  • David

    als ik wat vind dan bel ik je Tom!

  • tom

    Thanx David, one never knows how a cow catches a hare (:D

  • David

    https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/p350x350/10565133_351012425053076_5405254287435782537_n.jpg

    als een bonefish ging ie door de ‘slip’ :)

  • sjoerd.s

    tom Schreef:

    ——————————————————-

    > Thanx David, one never knows how a cow catches a

    > hare (:D

    Jawel Tom, de koe verstopt zich achter een graspol en doet het geluid van een boerenkool na (is mij ooit verteld:D:D)

    Sjoerd

    ps maar wel kl…. dat je de gsm kwijt bent. Ik had het laatst ook , toen was die uit mijn broekzak gegleden maar lag gelukkig nog bij mijn zus op de bank, bleek later.

  • tom

    vast een damesslip :D

  • David

    beetje soft is ie wel - kzal eens voor je checken of ie ook in een roze uitvoering komt :P