Portugal 1 en 2

  • lutra

    Ik zou mede op verzoek van de informanten hier nog een verslagje maken. Omdat het oorspronkelijke topic (Portugal) alweer op pagina twee staat en dus lastiger vindbaar, moet je dit berichtje maar als een verwijzing zien. Vragen en reacties dan weer op Portugal II.

    Rob

  • David

    dank je Rob, voer voor de VNV site of het blad. Of misschien de site van Hyppo.

  • Arubaman

    Rob,

    een van de meest aparte vakantie verslagen die ik ooit gelezen heb hier. Geen foto's, amper wapenfeiten. Als ik het zo lees heb je een fijne vakantie gehad, maar niet heel veel gezwiept.

    En toch…. Een pareltje van een vakantieverslag. En dat is nog maar heel zwak uitgedrukt. Ik vind het geweldig wat je hebt geschreven, het is een zeer mooi beknopt, gedetailleerd overzicht van je bevindingen en het zou me niet verbazen als velen van ons hier erg veel baat bij hebben. op deze manier kan een ander weer makkelijker aan de slag in Portugal. Echt een zeer mooi DIY-steuntje.

    Wordt gewaardeerd!

  • lutra

    Nou, mooi, graag gedaan!

    Door het jaar heen ga ik regelmatig een paar dagen of een week in het buitenland vissen, maar als we op vakantie gaan zit vissen niet per se in het programma. Ik heb wel altijd visgerei mee, voor het geval je aan een riviertje komt te staan met je caravannetje. Dat was nu niet het geval, in Frankrijk lukt dat meestal wel, in Tsjechië bijvoorbeeld ook. Je gaat dan overdag een eind wandelen, of iets bekijken en dan stap je na het eten nog even in je waadpak.

    Ik heb alles bij elkaar misschien drie-vier uurtjes staan zwiepen. Maakt allemaal niet uit, ik kom niks tekort.

  • tom

    zo te lezeb moeten we naar portugalB)

  • lutra

    Het is alleen zo'n eind weg, van Leiden naar Porto is 2059 km.

    Verder zijn veel dingen (veel) goedkoper dan hier: eten, drinken, slapen, vissen …

    Te overwegen is naar Porto te vliegen (2 1/2 uur) en daar een auto te huren, of hier al een fly-drive regelen enzovoorts.

    Rob

  • David

    Er zijn ergere dingen. Zou het er dan toch van komen, dat prikborduitje ? :D

  • Silvester.S

    Een mooie uitvalsbasis voor het vliegvissen in Portugal: www. valedegarcia.com