Hi Gert,
Ikzelf vis nu met een guideline lpxe op zeebaars, en normaal zou ik die te snel vinden. Ik wilde em zelfs al weg doen. Maar voor dit werk is ie perfect, lekker licht stokje ook (en prachtig afgewerkt).
Inderdaad, die wind, dat is het belangrijkste criterium voor zeevisserij, dat je de vlieg wegkrijgt. Een lekker schietende lijn helpt daar ook enorm bij, ook niet op bezuinigen dus.
Tav de door Sander genoemde hengels; normaal is mij de TiCR te strak, dus vast heel geschikt hiervoor :-)
Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor die BVK gaan, dat vist denk ik toch wat leuker en is ook mooi geprijsd.
Loop: de (dure) Cross geen ervaring mee, als je even zoekt is ie overigens wel wat economischer te krijgen. Maar; de Loop (pike) Booster is een fenomenale hengel, niet superstrak, maar veel power onderin de hengel. Dus en gevoel, en power - dat zou altijd mijn keuze zijn.
Vorig jaar eens gegooid met de Loop Evotec - ook al zo'n hengel waarbij je bijna niet snapt waarom ie zo makkelijk werpt.
Ik heb er zelf (nog) geen, maar mooie hengels dus, die Loops.
Heb zelf nog een Vision (#10) die dit ook allemaal prima kan, lekker hengeltje. Misschien is de nite catapult wat, heb er geen ervaring mee - het zou een fast action rod zijn. Over de attack lees ik dat die nog wat strakker zou zijn - meer richting TiCR denk ik want niet geschikt voor beginnende werpers lees ik erbij.
succes!
David