roofbleitip

  • David

    Op de rivier is de roofblei op dit moment behoorlijk actief. Het hoge, troebele water met de snelle stroming maakt dat ze beter te vinden en te vangen zijn nu.

  • sjoerd.s

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Op de rivier is de roofblei op dit moment

    > behoorlijk actief. Het hoge, troebele water met de

    > snelle stroming maakt dat ze beter te vinden en te

    > vangen zijn nu.

    Hmm, vinden wel maar vangen………Het blijven lastige rakkers bij tijd en wijle.

    Vorige week knalde er nog een dikke 80 er op nog geen 40 cm diep water tussen enkele vissen

    die ik net wilde aanwerpen. Het beest kwam half boven water. Fascinerend om te zien , wat een geweld maar daarna

    zwom de roofblei snel weg, vlak langs vismaat Hans. Het zijn vaak van deze hit & run acties en dat maakt het

    gericht vissen op roofblei vaak moeilijk dan wel frustrerend. Maar als het dan lukt…X( Van de week nog eentje op de droge vlieg maar het leek ook wel een hybride.(winde/roofblei)

    Sjoerd

  • tom

    was mij ook al opgevall, in juli 3 x op de waal gevist met de omstandighefen die je beschrijft en 3 x roofblei als bijvangst want ik viste er niet gericht op.

  • David

    Gisteren met Huib 4 aanbeten waarvan er 3 gemist (oa op een gurgler), een bescheiden exemplaar bleef wel hangen (op een muddler). Toeval of niet, maar de aanbeten kwamen toen de vlieg even stil lag. De plaat van een roofblei die verderop stond te knallen (en de oorzaak van het stilvallen van mijn vlieg he he) was niet te verleiden helaas. Idd wat jij zegt Sjoerd, 80 plus, zou me niks verbazen. Alsof er een hond in het water springt - een flinke :D

    Vanavond bij De Steegh aan de IJssel geweest waar ook best wat roofvis zit, maar geen actie helaas. Stug de juiste stekken bevist, want je ziet ze vaak ook weer niet, maar nada. Morgenavond maar weer een andere stek gaan bekijken, Rosandepolder denk ik. Keuzes keuzes….