nieuwe waadschoenen en lekje zoeken

  • arjandevries

    Hoi,

    In Slovenie (… ;-) ) na een dagje vissen met de Tenkara hengel Saito van Tenkara USA (verslagje volgt later) begaven mijn waadschoenen het. Had ik ingecalculeerd. Geen probleem.

    Ik moet dus nieuwe waadschoenen hebben. Nu zoek ik schoenen waar ik ook gewoon flinke einden op kan lopen over de gewone weg of door bos of weiland.

    Wie heeft er suggesties?

    Verder heb ik een lekje in mijn orvis waadpak. Hoe vind ik hem het eenvoudigst?? Het is een kleintje.

    Bedankt voor het meedenken.

    Arjan

  • sjoerd.s

    Als je ongeveer weet waar de plek zit( rechter of linkerpijp ) kun je het pak binnenste buiten doen en er water in laten lopen. Dat hoeft uiteraard niet heel veel te zijn( enkele liters) want je kunt de broekspijp dichthouden en zo het water laten bewegen door de broekspijp. Meestal zie je op de plek van het lekje een waterdruppel verschijnen. Even merken met een pen of krijtje. Water eruit, plek drogen en plakken!

    Succes!

  • Hans

    Voor wat betreft de waadschoenen adviseer ik je om eens Korkers aan te trekken. Die zijn licht van gewicht; lopen prettig.

    Bovendien kun je er verschillende types zool bij krijgen; even Googelen maakt duidelijk wat ik daarmee bedoel. Zelf heb ik inmiddels ruim twee seizoenen ervaring met deze schoenen; ben een tevreden gebruiker.

    Groet,

    Hans

  • flatfeet

    Afgelopen weekend mijn waadpak nog maar weer geplakt. Binnenste buiten draaien. Lucht in de pijp blazen, dichtdraaien en door draaien druk opvoeren. Plantenspuit met afwasmiddel gebruiken om de pijp in te spuiten. Waar de belletjes ontstaan zit het gat….. Markeren, afspoelen, drogen, uv lijm erop, zonlicht erop en klaar. Checken op de zelfde manier.

    Van korkers ben ik altijd bang dat de zolen loslaten, maar ik ben GEEN gebruiker. Ik zou voor simms gaan met niet vilt zolen.

    Groet Harmen-Jan

  • Oorvis

    Lekje zoeken kan je a.v. proberen te doen, als je weet waar het lek ongeveer zit. Doe dit als het donker is en zet een sterke lamp aan. Trek het waadpak over je hoofd aan met ongeveer de plek waar het lek moet zitten voor je ogen, kijk naar de lamp er je ziet het licht door het lek heen schijnen. Gevonden en plakken maar.

  • Oorvis

    Wat de schoenen betreft kun je naast waadschoenen eventueel denken aan neopreen duikschoenen. Die gebruik ik zelf vaak zomers tijdens het waden in de korte broek of zwembroek. Kun je ook redelijk mee wandelen.

  • sjoerd.s

    Oorvis Schreef:

    ——————————————————-

    > . Trek het

    > waadpak over je hoofd aan met ongeveer de plek

    > waar het lek moet zitten voor je ogen, kijk naar

    > de lamp er je ziet het licht door het lek heen

    > schijnen. Gevonden en plakken maar.

    Nou zo'n grote maat waadpak of zo'n klein koppie hebben de meeste vliegvissers niet :D

    Ik bedoel als het lekje in het voetgedeelte zit kun je daar toch echt niet met je kop in lijkt mij, nog afgezien van het odeur.:S

    Maar voor het bovenstuk zou het wellicht een goede optie kunnen zijn!

    Sjoerd