Arapaima wordt bedreigd met uitsterven, door jawel vissers.

  • Menno Siemensma

    http://www.nu.nl/wetenschap/3852212/reusachtige-amazonevis-dreigt-sterven.html

    Uiteraard zijn de weer heerlijk kortzichtige beroepsvissers of panvissers degene die geen maat kunnen houden en alles wegvangen, zodoende de hele soort in gehele delen van de amazone uit te roeien. Wat zijn we als mensheid toch lekker bezig….als we niet bezig zijn elkaar de hersens in te slaan, hakken, schieten of bombarderen….:(

  • tom

    bizondere vis. Voor mij op de kaart gezet door hoe heet de man,.jeremy waite die 10 jaar geeeden de amozone introk om ze te vangen.En ook toen al schaars.

    Ja God heeft zich flink vergist toen hij de mens schiep naar zijn eigen gelinkenis eant we maken er idd een zootje van hier op aard. Althans een aantal van ons dan, wij niet natuurlijk.

    Trouwens zelf al een tijd geen arapaima's meer gevangen, windes des te meer gelukkig.

  • Marten K

    Aan de conclusie wil ik niets afdoen, maar ik vraag me af hoe representatief zo'n onderzoek door vrijwilligers in een gebied van 40x25 km. kan zijn wanneer we het over het Amazone gebied hebben.:S

  • Jan_M

    Wat zou jij doen als je niets te eten had en er zwemt 200 kilo visvlees langs je voordeur?

  • sjoerd.s

    Jan_M Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat zou jij doen als je niets te eten had en er

    > zwemt 200 kilo visvlees langs je voordeur?

    In ieder geval wat kleinere vis gaan vangen want 200 kilo visvlees goedhouden zonder koelkast??? :D

  • tom

    ned. vissers hebben vast geen honger maar vanwege poen hebben ze geen scrupules om.(inter)nationale visgronden kapot te vissen

  • Rene V.

    De kusten rond Afrika worden leeggetrokken door EU vissers.De vissers uit Afrika hebben geen schijn van kans dus gaan ze uit armoe maar bootjes kapen enz,enz.

    Goh,wat gek allemaal.Nederlandse journalistjes ontdekken ineens dat een vissoort waar heel weinig mensen ooit van hebben gehoord op uitsterven staat,dat de paling en andere in NL voorkomende vissoorten ook op uitsterven staan is niet zo belangrijk,paling roken!traditie!!Hoe haal je het in je botte kop om te spotten met NL traditie!!

    Just my 2 eurocent,Rene V.

  • Arubaman

    Paling…. roken… traditie???

    als je het dan toch over traditie hebt http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2014/woonwagens-zijn-cultureel-erfgoed/

  • Rene V.

    Kan je nagaan als sommige no-go area's cultureel erfgoed worden.

    Groet Rene V.