Heeft zoiets invloed op de visstand?

  • Useless

    http://nos.nl/artikel/690615-polder-haastrecht-vol-met-water.html

  • David

    Als het niet te diep staat - een opportunity denk ik? Ben wel benieuwd hoe ze het leeg laten lopen, en of er vis (in verdiepingen of in sloten) achterblijft.

  • henkverhaar

    Visstand? absolute aantallen (per land; per afwateringsgebied) en gemiddelde dichtheid? niet echt, er komt niet meer water (behoudens de extra hoeveelheid neerslag, maar dat is op het totale reeds aanwezige volume betrekkelijk gering) en ook niet meer vis. Verdeling van de vis over de geografie - denket wel… maar hoe? je zult de vis gewoon moeten blijven zoeken. Hou er wel rekening mee dat dit water via 1 gemaal en 1 duiker de polder in gespuid wordt, en dat er daarna (denk ik) geen directe verbinding tussen het ‘oude’ en ‘nieuwe’ water is.

  • Franky Boy

    Jaren later vangen ze in die polder nog roofbleien en allerlei Zwarte-Zee grondels :)

  • Bone F

    Ik weet niet met hoeveel geweld dat storten en uitpompen gaat maar dat kost ongetwijfeld vis. Ik weet niet hoeveel water er achter blijft maar als er relatief veel vis mee komt zou het “overbevolkt” kunnen raken in de resterende sloten/tjes.