Streamers met licht

  • Peter van Anraad

    Hi,

    Ik ben op zoek naar streamers met ogen of losse 'ogen" die licht geven in water?

    Alvast bedankt,

    Peter

  • Mike

    Dit is niet precies wat je beschrijft maar je kunt hier wel lichtgevende streamers van maken.

    Ik heb het zelf ook een tijd geleden besteld maar nog niet gebruikt.

    Het werkt overigens wel.

    Het beste werkt het als je het met een uv lamp bestraald.

    Je zou hiermee dus streamers kunnen binden van het gewone Congo Hair en een stripje van dit spul er in kunnen binden.

    Kijk naar de glow in the dark fibers.

    http://www.flytyersdungeon.com/Materials/synthetichair.htm

  • Karel

    Stuur even een mailtje ik heb wel een goede tip voor je

    Gr Karel

  • marcel

    Da's lekker dan, ik ben al blij met de tip van Mike, maar mogen ‘wij’ dat dan niet weten Karel?

  • Karel

    clmrovers1959@kpnmail.nl

  • Peter va

    Hi,

    Alvast bedankt voor de info, ik heb een mailtje gestuurd naar Karel.

    Peter

  • Peter va

    Hi,

    Ik heb wat goede tips gehad, ook via e-mail. Daarvoor bedankt.

    Materiaal dat reflecteert werkt soms goed op donkere pekken, maar ik wil echt een licht effect Ik heb allerlei soorten geprobeerd maar het feit blijft dat het alleen maar reflecteert. Dat geeft geen continu licht. Ogen zittten op 1 plek, en “dwalen” niet .

    - Glow in the dark, super, maar ik kan er geen ogen van maken. Wat me is opgevallen en ook vaak lees is dat ogen echt een factor zijn. Dus ik vang, denk ik dus, meer met grote ogen, of opvallende ogen op de streamers als met kleine ogen of geen ogen!

    - Breekbuisjes etc. leuk kan werken, heb het vaak gedaan , maar het is een beetje behelpen. Vaak te groot, als je ze inbind dan kun je later niets meer met die streamer etc. Of iemand moet andere vormen van breekbuisjes hebben ontdekt.

    - Ben nu bezig met Pico LED's………ja met batterij, super klein en kun je volgens mij gewoon inbinden of zo maken dat je ze kan vervangen als de batterij op is.

    Peter

  • Marten K

    Een interessant onderwerp.

    Is er al eens een onderzoek/praktijkvergelijking geweest tussen het vangen met of zonder “verlichting” ?

    Werken visse-ogen netzo als mensenogen?

    Waarom heeft een vis relatief grote ogen?

    en zijn ze met veel licht minder actief?

    Hebben vissen 's nachts iets extra nodig om de prooi beter te zien of zou het wellicht afschrikken?

    Dat laatste is min of meer mijn ervaring bij het nachtelijk zeeforelvissen.

    Ooit als beginner deed ik m'n petlampje altijd gewoon aan bij het vliegwisselen tot een paar diehards ons er op wezen dat je zoiets beter kunt doen met je hoofd afgewend van het viswater.

    Volgens mij gingen we toen ook meer vangen in het pikdonker of zou dat verbeelding zijn geweest?

  • Peter

    Vissen komen op licht af. Als je googled kom je veel artikelen tegen en tevens zijn er diverse producten beschikbaar.

    "1. Light attracts bait. Light draws phytoplankton, followed by zooplankton and then baitfish.

    2. Bait and light attract predators. We fish shadow lines at bridges and docks for snook, and we light swordfish baits.

    Night and Day

    “Baitfish actually push their faces up against the lights,” says Peter Miller, whose Get Lit fishing team out of Miami captured the 2003, 2007 and 2009 World Sailfish Championship titles, among other tournament wins.

    Miller and crew, aboard the 53-foot Viking, decided to experiment with underwater lights about eight months ago. They replaced previously installed white xenon lights with six OceanLED (954-523-2250; www.oceanled.com) blue LED lights and two LED strobes - one green, one blue.

    On a clear night, they flipped on the blue lights, which shine outward from the transom and hull sides, and watched a school of threadfin herring chase the lights as they idled along. Miller says the white light had never really affected their fishing much, but the blue lights do."

    Peter