Denk dat dat een goed antwoord is. Pakje zonkers, drie strips erin… dat betekend dan anderhalve streamer aan staart (oftewel 2 volledige lengte strips. Daarnaast hou ik van kwaliteit…
Ha Tom,
eigenlijk vind ik dit een van de storendste en sufste antwoorden die iemand maar kan geven, ook al staat er een smiley of een knipoog bij.
Waarom? opgekropte frustratie waarschijnlijk omdat dit een verwijt is dat ik dagelijks naar mijn hoofd geslingerd krijg.
“Dierenartsen zijn duur, vragen te veel geld, prijzen zijn belachelijk etc.” ik hoor het dagelijks en soms beneemt het me bijna de lol in mijn beroep.
Als je een dierenarts (te) duur vindt, denk daar dan over na bij de aanschaf van je dier…. Maar als je kiest om een huisdier te houden, besef dan dat je in mijn ogen een verantwoording neemt om ook voor zo'n diertje te zorgen. Dat een gebitsbehandeling voor een konijn 80-100 euro kost, tsja, daar had je over na moeten denken voor je impulsief een diertje kocht bij een tuincentrum.
Gigantische eikels vind ik het, mensen die roepen dat het konijn maar 15 euro heeft gekost en dat 100 euro voor een gebitsbehandeling (wat het verschil maakt tussen leven en dood voor een dergelijk diertje) dan veels te duur is.
Ik heb een academische opleiding, heb net zoveel onderwijs (minimaal 6,5 jaar studeren) genoten als de gemiddelde arts en kan je wel vertellen dat ik blij mag zijn als er voor mij zo'n 10 euro per uur netto overblijft.
Terwijl je vrijwel niemand hoort zeuren als de wasmachine stuk is en de voorrijkosten 75 euro zijn, worden wij afgeschetst als geldwolfen en gezien als rijkelui als wij 28 euro rekenen voor een consult. Laatst was mijn televisie stuk… 75 euro om de boel weer te laten werken, gewoon handje contantje ergens in een klein winkeltje achteraf… Misschien dat die lui dan een dikke portemonaie hebben?
Kortom, ik ben het soms een beetje zat dat “men” denkt dat ik veel geld heb, dat de dierenarts duur is en het ergste van alles: dat mensen een dier nemen en vervolgens klagen dat de kosten zo duur zijn.
Het hebben van dieren kost meer geld dan menigeen denkt, goede voeding (dus geen bonzo, maar een door je eigen dierenarts aangeraden merk), entingen, ontwormingen, vlooienbestrijding en tekenbestrijding. Consult als je beestje ziek is en een castratie/sterilisatie omdat ze anders veel meer risico op ziektes hebben. Ja…geef ons maar de schuld.
ps. Tom, dit was even voor mij een uitlaatklep en is niet eens naar jou alleen gericht hoor. maar ik vind het hier juist zo relaxed op het forum dat het compleet losstaat van het dagelijkse werk. En als ik dan ook hier dit soort opmerkingen krijg die ik dagelijks van klanten krijg die je helaas geen veeg uit de pan mag geven….(van de baas), dan ben ik opgelucht dat ik nu een keer hier mijn gal kon spuwen ;-)
De prijs is weliswaar een factor, echter het binden van de vlieg en het daarin je eigen creativiteit een plaats geven is toch erg leuk. Zeker als je daarna vis weet te vangen. Ik probeer selectief bindmateriaal te kopen en daarmee de kosten wat in de hand te houden. Ik denk overigens ook dat als je alleen naar de kosten kijkt de gebonden vlieg goedkoper is. Maar het gaat mij bij een hobbie toch in de eerste plaats om het plezier en niet om het meest voordelige alternatief, anders wordt het wel erg praktisch. En heel praktisch is vliegvissen ook weer niet en dat vind ik juist zo aardig.
't Was ook wel een flauwe reactie op je topic mijnerzijds Sander, echter op dat moment in het geheel niet vermoedend dat het je zo zou raken toen ik het vanochtend tikte. Dus excuses, want dat was natuurlijk absoluut niet de bedoeling.
Maar goed, als je je hart hebt kunnen luchten ('t vuil moet eruit toch) dan is het misschien toch nog een beetje therapeutisch geweest.'t Is maar goed dat onze hobby ons in staat stelt om van tijd tot tijd de rest om ons heen volledig te vergeten en dat is waarschijnlijk 1 van de belangrijkste redenen waarom het ook zo verslavend kan zijn..
Inhoudelijk ga ik verder maar niet in op je reactie, alles is wat mij betreft gezegd en 't is een prikbord voor vliegvissers en dat houden we gewoon zo.
Grtz Tom
Mis Jeroen.
Ik bind als het steke donker is, als er ijs ligt, een verloren uurtje, of als het om andere omstandigheden echt niet kan dus.
ik ken je zeggen dat ik nauwelijks tv kijk. Wat dat alleen al scheelt !
Als het wel kan, en daar ben ik niet kinderachtig in, ga ik natuurlijk vissen.
Met tjokvolle dozen waar ik vertouwen in heb.
erik
Helemaal mee eens Erik, het is een heel mooie hobby, soms bind je om daadwerkelijk mee te vissen en hopelijk vangen.
Soms bind je een patroon gewoon omdat je het mooi vind
soms bind je een patroon alleen maar om een nieuwe techniek te leren.
soms bind je een hele boel vliegen op een avond
soms bind je er maar een paar
soms bind je op de club, met nog meer van die dwaze maar o zo gezellige mannen
soms bind je thuis, de familie voor de buis en jij aan de keukentafel
Meestal bind ik omdat ik het gewoon niet kan laten, lijk wel verslaafd, ditzelfde geld voor de aankoop van bindmateriaal, zit door het hele land en mag dan graag eens ergens naar binnen lopen, bakje doen, even bijkletsen en natuurlijk zal ik altijd weer iets kopen uit die snoepwinkel voor grote mannen.
Tja is het altijd nodig? nee betrap me er nu soms op iets aan te schaffen waarvan bleek dat het al in mijn bindmateriaal voorradig was.
Ik heb het laats eens globaal becijferd en zal gemiddeld ongeveer voor € 100,- per maand uitgeven aan vliegvissen.
Natuurlijk kun je het geld maar een keer uitgeven, dus ga ik zelden naar de kroeg ga liever binden (wel met een lekker biertje erbij)
Hoi Erik,
hoezo mis jeroen? het leuke van vliegvissen is dat iedereen op zijn manier zijn hobby uit oefend. klopt dat ik ook savonds in het pikke donker aan het binden ben. maar voor mij is het nu werk! als ik dagen lang met klanten aan het vissen ben heb ik geen zin om savonds te binden. en de dagen dat ik geen klanten heb ben ik aan het vissen en experimenteren, stekken zoeken etc.
Want oa het steelhead vissen is niet echt de makkelijkste vorm van vliegvissen.
Johan bind de mooiste creaties met zijn realitisch binden en dat is voor hem oa zijn hobby. Jij vindt het ook fantastisch om te binde vooral met producten van de lidl en aktie begrijp ik. Ik bind voor klanten en vangers. ik haal geen voldoening uit het binden van volle dozen met vliegen die ik niet ga gebruiken! zonde van mijn tijd! he ieder zijn meug niet! ik haal voldoening uit het zoeken, casten en water lezen en dus veel vis vangen. dan hoor ik de meeste zeggen het gaat niet om het vangen maar om de beleving! ben ik mee eens maar leg dat maar eens uit aan mijn klanten!
ja jongen vandaag geen vis, maar ach het gaat toch om de beleving!
dus daarom is het binden van geen hobby!
Maar ik doe het toch! en soms met plezier! want anders was ik al lang gestopt!
tight lines! ps dit is niet aanvallend of in enige vorm kwetsend bedoeld! Dit is mijn beleving.
Juist….bijvoorbeeld die vogel van heiko flyfishing flies ofzoiets….dat is een echte oplichter…oppassen met die man!
die liegt de hele boel bij elkaar en ondertussen laat ie thaise kinderen heel hard voor m werken…..en ik denk niet dat die mensen daar nou zo gelukkig van worden.
hoe dan ook..n heel vreemd verhaal….
ik ben blij dat ik mijn vliegen zelf bind….probleem is wel die volle dozen en dat ik moeilijk kan kiezen…..en dat de norm zich verlegd…..het moet steeds beter en het vertrouwen wat je in een vlieg hebt schuift gewoon op.
leren weggooien, dat is wat ik moet doen.
hoe is dat bij jullie?..en hoe lossen jullie dat op?
gr E10
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?