voorn / brasemtrek op de IJssel al begonnen?

  • bart

    Ik heb morgen eindelijk een dagje vrij om te vissen.

    weten jullie of de voorn / brasemtrek op de IJssel al begonnen is?

    Als dat nog niet zo is, dan maakt de keuze wat makkelijker waar ik heen kan gaan.

    Bart

  • sjoerd s

    Hai Bart,

    ik wacht ook al met smart op de lang verwachte voorjaarstrek. Ben benieuwd wanneer ze komen en hoe de aantallen zijn. Het is de laatste jaren duidelijk minder dan pak weg 20 jaar terug. Het is nog wel erg koud 's-nachts en ik heb zelf nog geen actie gezien. Maar het kan ieder moment gebeuren. Vanmorgen even naar zwolle gefietst maar slechts één vaste stokvisser gezien bij de brug. Vanmiddag ga ik het nog wel even proberen, zoals het nu lijkt. Mocht het wat zijn dan post ik het wel even.

  • tom

    Gewoon gaan Bart en lekker overal langs de rivier proberen. Kan jou het schelen als je blankt, niets zo heerlijk als met dit mooie weer als een reiger spieden of en waar de vis is.

    Ben benieuwd,

    Tight lines

    T.

  • bart

    Ik heb net een uurtje langs de ijssel gelopen en nog niks gezien.

    wel heerlijk gevist in de slootjes van zwolle zuid , wel veel wind, maar in een paar luwe hoekjes mooie voorns gevangen met een nifje op zicht

    wie weet morgen nog een poging!

    Bart

  • tom

    Je moet er ook niet gaan lopen Bart, je moet er gaan vissen;) Morgen helemaal los he!

  • sjoerd s

    Bart, Vanmiddag was het niks, slechts iets heel groots een tijdje eraan gehad (vals gehaakt?) Wel enkele schitterende stekken ontdekt, dat wel weer. De bekende stek bij het gemaal was ook vis(sers) loos. ik vond het water ook nog aardig aan de koude kant. Nog even wachten nog. In andere wateren is natuurlijk wel een visje te vangen, zoals jij al hebt gemerkt.

  • tom

    Als Dyckers ze wel vangt in de IJssel dan moet het toch mogelijk zijn of zie ik dat nou verkeerd?

  • Edwin Kerssies

    Brasem zit er al, trekt 's avonds naar de kant toe om te foerageren, nee nog geen gerampestamp, maar ze staan wel op springen, wat zijn de vrouwtjes dik en de mannetjes pukkelig. Ze verraden zich door de bellen. Eergisteravond nog ff een uurtje geweest, was op zoek naar de voorn, maar met 2 brasems was het weer wat minder als vorige week. Dus snel weer naar huis wachten op betere tijden. Wat je nu wel kunt doen is diep tegen de stroomnaad met 2 nimfen en je zult zeker je visje vangen, maar absoluut niet in de getale dan wanneer ze los zijn. Enne probeer het eens met naturel niet al te zware nimfen, ik behaal hier al jaren betere resultaten mee dan met die felgekleurde onnatuurlijk bommetjes.

    @ sjoerd 15-20 jaar terug dat waren tijden man, bij het gemaal, op de kop, 's ochtends vroeg proberen als eerste er te zijn, 100-200 stuks blankvoorns van 30cm of groter met af en toe een winde of brasems er tussen, helemaal de $^^$^& schrikken als de metersnoek de voorn bijna uit je handen grisst en een vaste stokvisser naast je die met uiterste precisie je er toch uit vist, tellertje erbij en schrik niet heb ooit eens het tellertje op 395 zien staan, oefff. maar het was altijd het leukste naast dat oude kale mannetje die ze zeker ook wist te vangen, hele verhalen had, maar die er helaas niet meer is…

  • bart

    tja die goeie ouwe tijd… daar hebben we nu nix meer aan :-)

    maar eh ik blijf genieten van je actuele verhalen van sjoerd en Edwin (en de anderen natuurlijk) en we komen elkaar tegen, op het www of liever aan de waterkant!!!

    vorig jaar lukt het me voor het eerst om een paar van die grote platte in de volle ijsselstroom te pakken; mijn #4tje moest er aan sleuren…

    We gaan genieten!!!!

    Bart