hoe groot vangen jullie wintervoorns?

• tom

De meeste wintervoorns zijn alweer gevangen. Ook ik heb er veel gevangen, de meeste tussen de 25 en de 30. Uitschieters halen de 33/34 cm, maar dan is het wel op. Niks te klagen overigens, maar je hoort wel eens verhalen tot 40+. Dat maakt mij nieuwsgierig, vandaar mijn vraag in deze topic. En als je tips hebt (niet de stek natuurlijk) graag, want dat lijkt me een leuke sensatie op een 3tje.

Thanx en grtz,

Tom

• Arubaman

Ha Tom,

zien we jou gezicht ook eens!

Ik weet inmiddels uit ervaring dat je een voorn al heel snel overschat. Zo is het bij Ruisers en Blankvoorns, ook de windes worden denk ik regelmatig groter geschat dan dat ze zijn.

Vraag iemand naar zijn gemeten pr en laat hem vervolgens een paar 30-ers zien. Dan zijn de ruisers van 30-35 doorgaans enorme kneiters en worden op minstens veertig geschat.

Evenzo voor blankvoorn. Ik denk niet dat ik er veel boven de veertig heb gevangen en een 35-er vind ik al een enorme vis, dan staat de 3 goed krom en ik te jubelen.

Vraag is dus of die veertigers er echt zoveel gevangen worden of dat schatten moeilijk blijft ;-)

• johannes

Daarom heb ik dus met typex om de 10 cm een streepje op de blank op de foto is dat te zien deze is dus ongeveer 35 cm toch dacht ik bij de dril dat i grootter was :-)

johannes

• johannes

deze foto dus

johannes

• johannes

johannes

• David

leuke spikkelvoorn

• David

potverdrie wil ik eens ff de slimste zijn blijk ik toch ook in het duister te tasten, die extra spatie nekt em, eens kijken als ik de originele weghaal?

• OMBRE

…en zo schat men niet alleen het formaat van vis maar ook zichzelf

verkeerd in :-) ….

deze spikkelmeun??

• johannes

Zo eerst verkleind en opnieuw geupload en in een andere map en nu de laatste poging

johannes

• tom

Ha Johannes, 't is te merken dat je alweer een paar maandjes weg bent uit NL :-) De techniek laat je wat in de steek en dit iele visje hoort in deze topic zeker niet thuis. Hopenlijk tover je uit je fotodossier nog wat mooie 35 +ers,want jij bent er vast een die ze heeft gevangen en er over kan vertellen..

Gr en bedankt Tom