Ik heb als beginner sinds een jaar een vijfje en wil ivm Eifelambities ook een drietje aanschaffen, en denk nu aan de Sage launch. Wie wil zijn of haar ervaring delen? Ga de hengel binnenkort bij een vliegviszaak uitproberen.
Hoi Willem.
Ik zelf ben in bezit van een :
1. HMXF Fenwick 803-2
# 3 2 deelig 8 feet
gaat ook erg goed,niet strak, nadeel 2 deelig, 8 feet perfect voor eifel werk.
Prijs om en de nabij : 175 euries
2. SCOTT A2
# 3 3 deelig 8 feet
strak, goed, sterk, goede service bij breuk en dergelijke.
Prijs om en de nabij : 250 euries
Verder sorry deze kan ik niet over oordelen, mischien andere mede
vliegvissers wel, denk aan bij koop niet te lange hengel.
eifel veelal kruip en sluip visserij, en korte worpen ,diverse worpen.
ongetwijfeld zullen er meer merken in aanmerking komen,
zoveel mensen zoveel wensen.
Groetjes Harmpie
…………….heb een 4-tje. op zich prima hengel, maar relatief zwaar vergeleken met de meeste moderne hengels. hou je daarvan, dan prima hengel.
voor dat geld of minder kun je denk ik ook betere (in ieder geval lichtere) hengels kopen, dus kijk ff verder dan deze sage. misschien een FLi of SLT, beide gaan/zijn uit productie. kijk ff in Heiloo.
zelf ben ik een LOOP fan en die maakt ook hele goede hengels (prijs kwaliteit bijv. de multi, echt superhengeltjes op “basis” van de grey line serie, maar dan stukken goedkoper, wel zonder extra toppie ;-) !). ga dan ff langs Kampen.
groet, Kyriakos
De Launch s een makkelijk werpende hengel, niet erg snel, en daardoor voor een beginnend vliegvisser heel geschikt.
Daarnaast ken ik ook mensen die al jaren vliegvissen, en nog steeds verslingerd zijn aan de Launch serie, hoofdzakelijk omdat je er zo ontspannen mee kunt vissen.
Hou wel in gedachten dat je geen aanspraak kunt maken op de garantie van Sage als je niet de eerste eigenaar bent.
Succes,
Hans
……………mij verbazen dit soort reacties eigenlijk (niet positief dus). dit voegt toch helemaaaaal niets toe aan de vraag?
het lijkt mij duidelijk dat er wordt geprobeerd om Willem te helpen ook al hebben ze geen ervaring met de sage launch. je vergeet dat Willem ook aangeeft waarvoor hij de hengel gaat gebruiken en dan blijken er ineens ook ander hengels te zijn die het vissen in de Eifel ook aankunnen en misschien wel beter ;-)
groet, Kyriakos.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?