……………….wel ervaring met de grey line 14ft #9, moet op de multi lijken omdat de multi hierop gebaseerd schijnt te zijn.
Het zijn snelle hengels, maar buigen dieper door dan veel andere hengels die een snelle actie hebben. Ze hebben een snel herstel na buiging, maar het zijn geen stijve poken!
Erg goede hengels die LOOPs en kan ik je zeker aanraden. Redington DH hengels ken ik niet.
Uit een test van oktober 2005 in Today's flyfisher is uit een 19-tal hengels DH hengels klasse #10 (merk afgeplakt) de Red fly tot de 1 na beste uitgekozen kijkend naar het totaalplaatje en eerste kijkend naar prijs en kwaliteit. Echter LOOP was vertegenwoordigd met de blue line en die is niet te vergelijken met de Grey line of multi hengels. Daarnaast zijn de LOOPs vooral geschikt (ontworpen) voor shietkoppen (heb ik begrepen), en dat was ook hier een minpunt. Er werd ook met “gewone” lijnen geworpen.
Een nadeel van de Red fly was zijn gewicht (volgens samenvattende tekst), ondanks dat er meer hengels boven de 337 gram waren. Is vaak ook een combinatie van hoe de hengel werpt en het totale gewicht en waar het gewicht zit, meer in de top of wat meer verdeeld over de hengel.
Het beste is toch altijd ermee gaan werpen. Voor schietkoppen is de LOOP in ieder geval perfect. Denk ook goed na met wat voor lijn je wilt gaan vissen, klassieke speylijnen of de moderne schietkoppen.
groet, Kyriakos.