Speyrod advies LOOP of REDINGTON

• Gerrit

Ben op zoek naar een 2 handige speyhengel #8, medium/fast geen stijve pook. Wil er geen kapitalen aan uitgeven.

Wie heeft ervaring met een LOOP MULTi Double Hand 13' AFTM #8 4 pc. of met een Redington Red Fly Series II 4pc AFTM #8 en kan mij hierover adviseren

Alvast bedankt

Gerrit

• huib

gooi es een balletje op bij speypages.com, daar zit een heel actief forum over alleen maar 2handig vissen, zij kunnen je zeker helpen. Mijn eerste ingeving is een skagit 2handige hengel te vinden, die zijn stukken trager dan die voor spey of skandinavian style werpen

• erikdenoorman

LOOP is van een vaak on(terecht)dergewaardeerde klasse. Probeer 'm maar eens.

erik

• Peter S

Kijk eens naar TFO Deer Creek Spey.

Lees ook op de genoemde site, de testen over deze hengels.

Men is er erg over te spreken.

Ik heb zelf de 13ft # 7/8 , perfect voor ongeveer alles wat je er maar mee gooit.

En voor dat geld, perfect afgewerkt.

Peter

• Egbert Land

Misschien een alternatief voor jou, ik heb nog liggen een Sage 7136-4 #7 4 delig

13,6 foot incl. koker en foudraal (splinternieuw).

Deze was van mijn vismaat die vorig jaar plotseling is overleden.

• Greekflyfisher

……………….wel ervaring met de grey line 14ft #9, moet op de multi lijken omdat de multi hierop gebaseerd schijnt te zijn.

Het zijn snelle hengels, maar buigen dieper door dan veel andere hengels die een snelle actie hebben. Ze hebben een snel herstel na buiging, maar het zijn geen stijve poken!

Erg goede hengels die LOOPs en kan ik je zeker aanraden. Redington DH hengels ken ik niet.

Uit een test van oktober 2005 in Today's flyfisher is uit een 19-tal hengels DH hengels klasse #10 (merk afgeplakt) de Red fly tot de 1 na beste uitgekozen kijkend naar het totaalplaatje en eerste kijkend naar prijs en kwaliteit. Echter LOOP was vertegenwoordigd met de blue line en die is niet te vergelijken met de Grey line of multi hengels. Daarnaast zijn de LOOPs vooral geschikt (ontworpen) voor shietkoppen (heb ik begrepen), en dat was ook hier een minpunt. Er werd ook met “gewone” lijnen geworpen.

Een nadeel van de Red fly was zijn gewicht (volgens samenvattende tekst), ondanks dat er meer hengels boven de 337 gram waren. Is vaak ook een combinatie van hoe de hengel werpt en het totale gewicht en waar het gewicht zit, meer in de top of wat meer verdeeld over de hengel.

Het beste is toch altijd ermee gaan werpen. Voor schietkoppen is de LOOP in ieder geval perfect. Denk ook goed na met wat voor lijn je wilt gaan vissen, klassieke speylijnen of de moderne schietkoppen.

groet, Kyriakos.

• Wiel

Op www.fliegenfisher-forum.de staat het relaas van een test met de LOOP “LGR 8120 - 4” Greyline 12" # 8

M.v.g.

• Hans uut Zwolle

Deze hengel kan ik je zonder meer aanraden, makkelijk werpend en wel een echte Sage….

Groet'n, Hans

• ward

Gerrit,

Ben zelf in het bezit van de 13 ft #8 multi van Loop.

Ik vind het een zeer fijne hengel om mee te werpen en vissen.

Voor namelijk gebruik gemaaktr van shooting heads van 29-30 gram. Meest aangename wierp de Rio AFS shooting head gevolgd door de Vison Ace. Ook de shooting heads van Loop wierpen goed maar net effe minder dan de andere.

Maar heb je nog ruimte in je budget en je vindt nog ergens een Sage TCR spey (in de aanbieding e.g Handy fish, Martin, FOXONs UK of madison USA) dan zou ik daar voor gaan want deze hengel overtrefd alles. In tegenstelling tot de een-handige is de twee-handige mooi van aktie en zet de lijn super weg.

mvg

Ward

• Rink

Egbert, mocht Gerrit geen belanstelling hebben, laat even weten wat ie kost.