Speyrod advies LOOP of REDINGTON

• jeroen wohe

Hoi Ward,

ik zou nooit een tcr aanraden aan een beginner! 99% van de spey vissers die ik hier in bc krijg zijn beginners of mensen die het 2 weken per jaar doen. grootste fout……te snelle hengel. Ze weten niet hoe ze de hengel optimaal moeten laden. fout nummer 2 vekeerde lijn. Vaak laat ik mensen werpen met mijn outfit en dan begrijpen ze wat ik bedoel! ps dit geld uiteraard niet voor iedereen! maar wel voor de meerderheid die ik zie werpen!

voor de beginner zeker aan te raden de tfo deer creek ontworpen door bob meiser!!!! een van de god fathers van het spey wereldje.

loop leuke hengels veel mee gevist maar ik vind ze te zwaar en te strak. ik gebruikte ze vaak de grote kings. ps voor deze hengels moet je zeker een zwaardere lijn nemen om de hengel goed te laden, afhankelijk welke lijn type etc.

ik draaf weer te veel door om dat het een heel lang verhaal is om een goede belans te vinden tussen hengel, lijn en visser.

mijn keus voor de beginner de deer creek van tfo!! 7/8 heb er mee geworpen en gooit met een klasiekke lijn dus een lichtelijn als een tiet!

heb je een groter budget dan heb je meer keus maar ik denk als je de deer creek hebt gehad je niet snel overstapt naar een andere hengel. tenzij het een echt meiser is.

ps het is niet mijn vaste hengel. ik vis met een z axis 13,6 voor een 7

en een meiser.

veel su6 met je keuze! ps ik zou alles gewoon proberen

• Rob Kroon

Let er wel even op dat een amerikaanse #8 geen europese #8 is.

Amerikaanse lijnklasses zijn gemiddeld 2 klasses zwaarder dan de Europese.

• Gerrit

Dank voor jullie spontane reacties, kan ik wat mee.

Groet,

Gerrit