Nou ik heb niet zo veel hengels, maar mijn voorkeur gaat uit naar st. Croix.
De avid stokjes gooien als vanzelf en zoek je een iets andere (snellere) aktie dan kan je zeer goed uit de voeten met een legend ultra. Verder heb ik een TFO proffesional #8 9,6ft, waarbij ik bij het testen al veel verschil vond tussen de 9.6ft en de 9 voeter. Sage is ook niet helemaal mijn ding. Persoonlijk vind ik dat ik voor het geld dat ik moet uitgeven voor een sage 2 á 3 andere leuke hengels kan aanschaffen. (Excuus aan de sage fans, maar dat is mijn mening)
Tevens moet ik toegeven dat ik absoluut geen merken fetisjist ben. Ik kijk naar de prijs, kwaliteit en waarvoor ik de hengel wil gebruiken. Momenteel ben ik een aantal aanbiedingen aan het het afwerken voor een #3 hengel (voor de Drentsche Aa) Ik heb al een aantal hengels getest en er zijn nog meer kandidaten die interessant kunnen zijn.
Op advies zoek ik naar een langere hengel (8.5ft en meer) Merk? Op dit moment zitten in de race een TFO, finesse, profesional, een Loop multi, een Byron, een LFT, een Cortland en een st. Croix imperial, (avid is te kort). Zo veel merken zo veel smaken…….Probeer gewoon zo veel mogelijk hengels uit en kijk welk type het best bij je past. Laat je niet leiden door een merk, maar door hetgeen wat het best bij je past. En test de hengels allemaal met dezelfde lijn zodat je een goed vergelijk krijgt. Oh ja, ik kijk o.a. ook nog naar de prijs……….Mijn vrouw en ik werken beide, zodat onze kinderen niets te kort zullen komen, en ergens op plaats n.r. zo veel komt een keer mijn hobby het vliegvissen……En mocht ik iets gezien hebben dat iets meer kost dan wat ik begroot heb, dan moet ik maar even sparen……Zuuk 6 met het zoeken naar een ander merk…