Powell vs...???

• rudy

orvis hengels vind ik prettige hengels in die prijsklasse licht en zeer mooi agewerkt

sage hengels heb ik ook gehad ook fijne hengels maar voor het zelfde geld minder opvallend afgewerkt

gr rudy

• Jan

Henk,

“Op advies zoek ik naar een langere hengel”….. klopt, als je vanaf de kant vist.

Maar ga je een keer IN de Aa staan te vissen, dan schijnt een kort stokje weer beter te voldoen. Ik zou zeggen ga er eens vissen en oordeel zelf. Met andere woorden, zoveel mensen zoveel meningen. Zelf heb ik er zaterdag nog gevist (vanaf de kant) en dan bevalt mij zo'n lange stok prima, maar een kort hengeltje staat ook nog steeds op mijn verlanglijst.

Groet, Jan

• Goalkeeper

http://www.sierratradingpost.com/Powell-Fly-Rods.html

Kwam het toevallig tegen misschien iets voor u?

• henk Verhaar

harr schreef:

> Mijn probleem is dat ik vanaf het begin al met Powell vis en

> geen ervaring heb met welk ander merk dan ook.

Jahaa, da's een probleem ;-)

> Het waren gewoonweg de BESTE hengels op de markt..(OEI…;) ).

Duh…

> Het mooie aan deze hengels is dat je niet hoeft te kunnen

> werpen. Je hoeft ze alleen maar op en neer te bewegen en de

> worp ontstaat vanzelf, wat voor mij ideaal is, gezien mijn

> werpkunsten.

Nou, dat lijkt me sterk. Er zijn wel hengels die vergevingsgezinder zijn dan andere, maar ALLEEN maar op en neer bewegen – ik denk dat je jezelf toch enigzins te kort doet.

ALs ik jou was zou ik eens met wat Winstons gaan proefwerpen.

Henk

• jan oor

Ik heb eventueel een Powell LG 9045 voor een # 4 a #5 waarvan ik voor een redelijke prijs wel afstand van wil doen.

Jan

• harr

Heren, allen bedankt voor Uw reacties.

Wat heb ik nu geleerd ? Orvis is een goed merk maar niet al te geliefd bij de meeste vissers (hier). Waarom??…geen idee!!!

Henk Verhaar,

Eigenlijk wel interessant met dat Winston voorstel. 18 jaar geleden heb ik mijn eerste Powell gekocht bij Brinckhoff. Toen was hij dealer van oa. Powell en Winston. Een wereld van verschil (toen). Ik kon echt niets met de winston hengeltjes aanvangen. Waarschijnlijk zullen ook deze hengels wel veranderd zijn (en tevens mijn werpkunsten). Zal ze toch nog eens moeten proberen.

Kyriakos,

Tja, waarom? Ik wil eigenlijk geen ander merk maar ik zal uiteindelijk wel moeten.

Officieel zijn ze niet gestopt maar het zal zeer moeilijk voor Keith worden om weer vlieghengels te gaan verkopen. De overgang van Powell naar een nieuwe eigenaar is een extreem naar verhaal en nagenoeg alle, Amerikaanse, Powell fans zullen geen van de nieuwe hengels meer kopen…Hij zal dus in feite helemaal opnieuw moeten beginnen en op dit moment zijn ze druk bezig met andere soorten hengels, wederom met groot succes.

En ja, er zullen nog vele jaren dergelijke hengels op het web komen maar dit zijn dan vaak 2de hands hengels, welke niet verzonden worden buiten de US.

Speciale wensen? Tja, de duurdere versies zijn ook meestal de betere hengels.

Ik ben al bijna een jaar op zoek naar een 8 of 9 Tiboron II en laat er net nu een op het net te koop zijn. Maar ik zeg niet in welke baai :)

gaolkeeper,

Ik wil hier geen oordeel geven over een bepaalde winkel maar als je de beoordelingen leest, zie je dat het niet allemaal 1ste soort is wat ze verkopen. Het is ook de enige shop die deze hengels nog verkoopt. Maar dit hoort allemaal bij het nare verhaal…dus niet hier.

Jan oor,

Jan, geinig dat je me juist deze hengel aanbied. Het was mijn eerste hengel en vist nog steeds uitstekend. De prijs wat hij toenertijd koste is maar een fractie van wat hij waard is (mijn mening). Je zult begrijpen dat ik je bod nu niet aanneem, maar wie weet….

Nogmaals bedankt heren. Zal hier en daar eens moeten gaan werpen om wat “ervaring” op te doen.

Jan.

• Greekflyfisher

of misschien een werplesje…………………………..?

zodat je niet hoeft te zoeken naar een hengel die past bij je werpstijl, maar zodat je je werpstijl kunt aanpassen aan de diverse type hengels ;-)

groet en succes met zoeken!

Kyriakos.

P.S. en laat tzt ff weten wat het geworden is :Z