Experimentje met clouser achtige

• Jasper

was echt top toen :D

Paul was trouwens degene in die gele banaan:

likkooeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

• Peter Berkenbosch

Dit valt dan wel onder de clousers toch?

(Slechte foto.. .sorry)

• Edwin Kerssies

Hoi Peter,

Ik zou een iets kleinere haak gebruiken en verzwaarde ogen zeker met de visserij die je voor ogen hebt…

Check deze ff:

• Peter Berkenbosch

Hey Edwin,

ja die heb ik ook bekeken… moet maar eens langskomen met m'n vice geloof ik..

eens kijken wat EP 3D fibers kunnen doen :)

Peter.

• Jasper

jaja, OOOOK 2009 wordt weer het jaar van de clouser

• Edwin Kerssies

je bent altijd welkom, zal ik het je voordoen. Btw ben nu druk bezig met kreeft en worm vliegen voor karper (en nog wat andere patronen aan het verzinnen voor de spooky ones die me in 2008 zo dwarszaten - lengte vis enkelen boven meter!!!) en nog ff wat ep pikestreamers, zoals de 69 :D

Maarrrr als er 1 vlieg eenvoudig is dan is het de clouser, dus bij deze ff een korte bindinstructie:

1. zet haak in de vice

2. Bind pakweg een halve cm voor het haakoog de dumbbell ogen in (verzwaring) en zorg dat ze goed vats zitten. Eventueel kun je hier later nog een druppel epoxy overheen gooien.

3. Zet bucktail of bjiv. ep fiber vast aan de bovenkant van de haaksteel zodat het eind tegen de dumbbell aankomt.

4. Bind de fibers vast tot aan de bocht en ga weer terug naar de dumbbell. Eventueel wat lak of later epoxy over de nog vrij kale steel doet wonderen.

5. Keer de haak om in de vis en zet als laatste een toef bucktail of ep fiber vast aan de andere kant van de dumbbell. Een beetje crystal flash kan eventueel voor de nodige sprankeling ook vast gezet worden.

6. Bind af bij de haakoog.

7. en zoals gezegd je kunt eventueel nu nog met epoxy een kopje maken ter versteviging.

• Peter Berkenbosch

Top!

Bindt ze precies zo… alleen geen dumbbell eyes.. is wellicht wel handig, anders blijft ie gewoon rechtop staan :)

• Andor

Hoi Peter,

Volgens mij is dit het resultaat van een gotcha en een clouser minnow die sex hebben gehad. :)

p.s. Persoonlijk ben ik niet zo kapot van kettingoogjes op een clouser. Ik vind dat ze niet genoeg gewicht hebben om een mooie jiggende actie te krijgen.

SL Andor

• Dick

Hoi Edwin,

Gebruik je deze clousers ook voor de zeeforel? Hoe zwaar zijn dan die dumbbell ogen die je gebruikt?

Groeten,

Dick S.

• Edwin Kerssies

Hoi Dick, (Sch….?)

Jazeker! Kleine clousertjes van pakweg 7 cm zijn perfect, ik gebruik dan de dumbbell eyes small (twin eyes small bij mij) die niet al te zwaar zijn.

Gr. Edwin