Heren (en dames),
probleempje. ik zit hier met een beek van max een halve meter diep en windes van 40-50 plus. en ze willen niks grijpen. groepjes van 20 bij elkaar. Adviezen??
HJ
Of…….is het water nog te koud, zodat ze een beetje passief gaan liggen.
Ik heb het zelf een twee-tal jaren geleden meegemaakt aan de Hunze.
Er lagen bij de monding van een zij-slootje twee á drie kneiters (en kon de rode vinnen duidelijk waarnemen) Maar nergens achter aan gaan……wat je ze ook voorhield, nix-noppes-nada. Dus…zeg het maar! Jij hebt meer winde ervaring dan ik, dus wie ben ik om zo-iets eigenlijk te zeggen?
Daar wordt je inderdaad een beetje gek van H.J. Ook gek van geluk zou ik zeggen, want waar vind je zulke fantastische beekjes? Ik heb de windes in mei goed gevangen op een nimfje haakje 12, klein goudkopje,thoraxje van pauwenfiber en daarachter wat CDCveertjes naar achteren ingeboden en afgewerkt met wat koperdraad ribbing. Je krijgt dan een mooi wapperend staarje van CDC.
Maar zo te lezen hebben ze weinig interesse in voedsel als je al van alles hebt geprobeerd. Keep on trying en uiteraard ben ook ik benieuwd of er een “onweerstaanbare” nimf is??
Succes en grtz Tom
Ik weet het………..ik was afgelopen weekend nog even naar m'n ouders gegaan, maar heb even een mooi stukje omgereden om even op de plekkies te kijken.
Daar waar jij vorig jaar goed hebt gevangen, lagen er bij de ingang zeker 4!
Zou Erik vorig jaar toch gelijk hebben gehad met z'n thermometer??? Ik denk het wel!
De rode bal heb ik alvast aan het touw van de mast vastgeknoopt…..
Voor een ieder die zeker weet dat het moment er is………heb ik een prijs.
DIE MAG NAMELIJK DE RODE BAL HIJSEN!!!!!!
Ik ga hopenlijk zondagmiddag een poging doen.
Ik heb ze vanmiddag de hele vliegendoos naar de kop gegooid…. en ze gingen als op een meter of 5 afstand zwemmen, dan heb je ff van die deuken in de waterspiegel, zwarte wolken van stof en dan boeggolven die pas 20-50 meter verderop weer stoppen. (dat doen brasems ook niet). Zwart streamertje nog niet geprobeerd, zal er vanavond wat knopen voor later deze week.
maar goed, ik geloof zeker dat de watertemp er wat mee te maken heeft. afgelopen zondag lag hier op het Almelo-Nordhorn kanaal nog gedeeltelijk ijs. maar tussen de schotsen door toch een baarsje een mooie blankvoorn en jawel een snoek van 55 cm gevangen op een haakje 16 fazantengoudkop nimphje…… Helemaal voor in de bek gehaakt, zeg maar in zijn neus.
Nu is de beek met de windes nou niet de helderste, dus heb ik met grote nimphen gevist, zeg maar redtag op een haak 8 zonder verzwaring of goudkop. plan is om ongeveer iedere week er te gaan kijken of ze al wat doen, ik weet dat ze er zomers ook zitten (kunnen niet echt weg), dan komt de droge vlieg kijken.
Groet HJ
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?