Winde ondiepe beek

• Edwin Kerssies

ok duidelijk, probeer een zwevend zwart streamertje op haak 8 (andere kleur ook testen) zaak is denk ik als ik de situatie zo inschat dat de streamer moet zweven en je dus ook tergend langzaam binnen kunt vissen zonder dat deze direct naar de bodem zinkt…..strerker nog net onder de opp kon nog wel eens het devies zijn.

• Edwin Kerssies

is het toch brasem wip er dan een buzzers doorheen, desnoods ingevette leader tot 30 cm voor de buzzer en heeeeeel langzaam binnenvissen, ook hier geldt weer zweven kon wel eesn resultaten opleveren. Echter met brasem moet je ze ook zeker van de bodem kunnen trekken…het kan beide zijn, echter op zicht moet het verschil toch duidelijk zichtbaar zijn!!

• Inderk

De “Natte Patrick” ook geprobeerd???

• erikdenoorman

Ik vergelijk het met ‘mijn’ beek. Groep(en) van 20 of meer windes tref ik er nooit.

Er zit, bij vlegen, wel veel winde maar meer verspreid of in kleinenere groepjes.

De brasems komen wel in grote groepen en zijn ( en blijven) passief.

Maar als dat bij jou wel het geval is zijn grote groepen van windes je meer dan van harte gegund!

Op m'n site hangt de bal reeds…….

erik

• Jasper

Of het zijn brasems, of je moet er een imitatie van een paairijp winde-vrouwtje aanknupp'n :D

• Harmen-Jan

Nou,

Bedankt voor de goed adviezen. gisteren al een paar zwarte streamertjes op haak 10 lang gemaakt met minicule kettingoogjes (de kleinste die er zijn) Deze wel ingebouwd, want de beek stroomt toch nog wel redelijk en anders kom ik gewoon niet onder de opp, het zweven zal lastig zijn, maar op 10-30 cm diep langzaam met de stroom mee met een beetje snelheid zal wel lukken.

Jullie horen ervan.

Groet HJ