glaslijn

• Ron

Visvrienden,

ik heb een glaslijn blijkbaar te lang op de reel laten zitten, met als gevolg

een prima permanentje…

Is er een manier om de “krul” er uit te krijgen ?

tl

Ron

• Jasper

gewoon meter voor meter even rustig strekken.

• David

en anders ff stomen boven de waterkoker

• Micha

In een warm sopje met groene zeep (zitten weekmakers in), heb ik ook al eens als tip gelezen.

En ipv meter voor meter strekken, misschien buiten het eind ergens aan vastmaken en de hele lijn in een keer strekken?

Succes

• flyfisher7

Niet in 1 keer maar in 2en.

Belly appart en volglijn appart.

Zijn niet gelijk van dikte en dus ook niet gelijk van sterkte.

Lauw/warm water met groene zeep is prima.

• Jelsema

weggooien en nieuwe kopen ;)

• wim brummer

lijn bewaren op een oud fietswiel ( zonder spaken)

groet

wim

• sexyloops

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat een vliegen lijn een kerndraad had die overal even sterk is

of dit nu mono is of gevlochten dacht dat het niet uitmaakte

• Ger Schuit

Daar is over nagedacht ;) , maar helaas zou dat beteken dat je je zorgen zou moeten maken als je verder vist dat de headlengte buiten het top oog.

Gelukkig :) wordt de sterkte bepaald door de sterkte van de kern van een lijn, die op de gehele lijn hetzelfde is !

Veel febrikanten geven op wat de treksterkte van hun lijnen is, maar over het algemeen ligt dat rond de 16-20 pond voor lichtere lijnklasses, 20-25 pond voor gemiddelde lijnklasses en op zo'n 30-35 pond voor lijnklasses vanaf #8.

Grtz., Ger.

• Gert

Gaat dat ook op voor glaslijnen?? Daar zit toch geen kern in zoals bij bijvoorbeeld de drijvende lijnen?? Naar mijn idee zit er wel degelijk verschil in dikte, dus ook in sterkte….