merken kopen ook gewoon ergens een design in bij een fabrikant van reels en laten er hun naam op zetten, soms wordt t huis iets anders gefreesd, maar in feite zijn die allemaal gelijk, ze zien er hetzelfde uit als je goed kijkt. ik heb zo een scierra sl is gelijk aan de airflo T7 en lijkt weer op andere.
Herinner je je de deal die pikefly aanbood? ergens zo'n dealer benaderd en bij genoeg inschrijving zouden we allemaal zo'n lowcost reel kunnen krijgen. die dingen dus… andere is bijv. Busse & Pelikan of zwaan reels (lijkt me, excuse me if im wrong)
de Okuma airframe is weer zo'n veerbeeld waarbij alles het weer redelijk doet ( al viel bij mij de spoel er een keer af richting de diepte van het fjord…. kun je je backing knoop weer een keer controleren…)
Op zich allemaal prima reels, maar er zijn er met fouten, zoals die Airlfo en de scierra sl. Voor alledaags gebruik vast wel goed, maar als ze bv. nat worden gaat t bij airflo mis. bij de scierra sl passen reverve spoelen niet goed, en zijn er randen scherp, kost je zo een lijn.
Ook zijn er soms designs die net wel goed zijn zoals bijv de scierra xda xdp
Ook Byron had een heel mooi reeltje in zn gamma, dezelfde als de TFO Mk II das dan weer een juweeltje. Maar kijk je naar de andere reels van Byron zie je niet veel soeps…
Ze zijn niet allemaal slecht, maar je krijgt wat je ervoor betaalt.
Kijk gewoon zelf kritisch; dan kun je het meeste er zelf wel uit filteren.
Just my 2 cents