langzame intermediate

• Bart

Wat voor kern heb je het dan over?

Ik heb een schietkop volglijn die ook zo'n zelfde dikke mono kern heeft, en die bevalt ook goed…

Al heb ik in beide lijnen wel eens gehad dat de mantel van die kern een stukje loslaat

Bart

• troutbuster

Mono denk ik, ik heb een WF7I Airflo..

denk misschien aan een Mastery Uniform sink+ iemand ervaringen?? gaat dat snel naar beneden?

• troutbuster

Kyriakos, ik vraag me af of glas of doorzichtige lijnen uberhaubt zo soepel kunnen maken als de normale lijnen, ik betwijfel het… een drijvende lijn is ideaal qua presentatie van de vlieg (op mijn manier van vissen) alleen met harde wind wordt er een irritante bocht in de lijn geblazen waardoor je gevoel verliest.

• David

Ger adviseerde mij ooit een rio hover lijn voor een dergelijke vraag: zweven vlak onder de oppervlakte op het zoute. Ik natuurlijk toch weer eigenwijs wat anders kopen (sorry Ger) waar ik overigens best over te spreken ben: de Airflo ‘ja-ik-weet-het’ 40 plus slow intermediate. Die niet zo slow is, maar dat vind ik bij nader inzien toch niet zo erg. Dus die moet je niet hebben, wellicht de rio hover lijn wel. +)

• Finnoc

een goede hoover-line, soepel, goedwerpend en camo/transparant:

Cortland 555 Little Tunny.

gr.Nico

• johannes

Net wat david zegt een rio hover is het. op het zoute moet je wel effe goed ontvetten anders is het gewoon een drijvertje. ik heb ook een monic maar die zinkt duidelijk sneller. vanavond nog mee gevist en het blijft geweldig klein garnaaltje en op zicht vissen aangooien. 3 kleintjes en een heel mooie sterke vis met een haakbek gevangen die blijven toch het mooist.

johannes

• Sailfish

Zelf heb ik een Rio Glaslijn, geen ‘hover’ maar een gewone, en ben daar zeer over te spreken. Ook op zee gebruikt en met grote tevredenheid.

Een vismaat van me heeft net de ‘hover’ variant gekocht en hij is zeer enthousiast, de lijn is en blijft soepel, en gooit als een droom.

• Sailfish

Weet je het zeker Olle? Ga niet alleen op de kleur af hoor, want er zijn behoorlijk wat lijnen met dezelfde kleur. Zal de lijn volgende week wel binnen krijgen en heb dus nog alle tijd om hem te testen voordat ik afreis naar Denemarken. Ik laat het je nog wel weten.

• eddie_b

Guideline Coastal!

http://www.guidelineflyfish.com/english-edition/index.html

eddie_b

www.247ff.com

Eat, Sleep, Fly Fishing!

• troutbuster

heb je daar zelf ervaring mee?