licht reeltje

• David

Beste Paul, wat ik heb kunnen vinden onder die naam (nog nooit eerder van gehoord) is van JMC, Frans denk ik, klopt dat? Ziet er leuk uit, kost ca. 50 €, weegt 109 g voor meen ik een 5-reel. Zijn ze niet kleiner te krijgen? Verder heb ik niet kunnen vinden of deze nu wel of niet een slip heeft. Ik zou er wel een willen hebben in een 2-4 uitvoering, slip hoeft niet zo van mij.

Bedankt!

David

• rudy

ross reeltje op marktplaats 1.5 voor dit geld een pracht reeltje ik heb em in 3.0 loopt als een treintje en nog een perfekte slip ook nog

gr rudy

• Paul v d

Ik bedoelde eigenlijk dit reeltje http://shop.kapaza.be/fariojan/3479997/Compo_46_geshikt_voor_een_4_5_of_6_lijn.html

Destijds te koop bij een wat grotere hengelsportzaak in Lelystad.

Hij is eigenlijk bedoeld voor een 4 tot 6 maar hij kan nog gemakkelijk op een 3

heb ik zelf ook. Hij heeft niet echt een slip maar door aan de schroef te draaien verander je de weerstand . al heb je op zo'n licht reeltje natuurlijk helemaal geen slip nodig (mijn mening) volgens mij blijft het gewicht nog ruim onder de 100 gram

misschien dat iemand hier je wat meer kan vertellen.

• David

das idd 3 keer nix qua prijs, klinkt goed!

• Henk-Jan ten Brinke

Bedankt voor alle info. Heeft me flink verder op weg geholpen, ik twijfel nu tussen de Vosseler RC1 en de Vision GT 24. Vision is stukje lichter, maar Vosseler lijkt me iets degelijker en is iets goedkoper (omgerekend ca. € 100 inc. extra spoel in de UK).

Nog een vraagje aan de bezitters: hoe is het binnenwerk van de Vosseler: alleen metaal of ook plastic?

Nogmaals dank & gr.

HJ

• Janm

http://www.fliegenfischer-forum.de/vossele0.html

Geheel metaal.

Bezit zelf al jaren 3 dc's tot volle tevredenheid. Mooie reeltjes

• spj

Waarom komt de Lamson Konic niet langs?

Dit is toch een licht en betaalbaar reeltje, goed afgewerkt en met een goede slip.

Groeten, Bas

• Arubaman

Zeer terechte opmerking, heb zelf een Lamson velocity 1.0 voor de allerkleinste hengel. licht, soort van Large Arbor en niet al te prijzig (zeker niet nu de velocity eruit is/gaat). Met een slipsysteem welke je meer op een aftma 7/8 reel verwacht dan op je 2/3-tje, helemaal top.

Ik denk dat de Lamson nog niet langs is gekomen omdat men in dit soort topics beter kan vragen: Welke reel of hengel heb jij?

Valt mij meestal op dat vrijwel iedereen pleit voor datgene wat hijzelf heeft gekocht en het is soms ernstig moeilijk om daar doorheen te filteren wat nu wel en wat nu niet een goede aankoop is. dit mede door het feit dat men nooit zijn eigen spullen zal afkraken.

Maar goed, het geeft wel een leuk beeld van wat men zoal in zijn of haar hengelkastje heeft ;-)

• Arubaman

Als ik nou eens zeg dat de binnenkant van dat reeltje op een tosti ham-kaas lijkt…

hahahahahaaaaa!

• greekflyfisher

…………..nu toch?

Prijs was tot €100,- euro en dat zijn er niet veel die licht zijn en goedkoop!

groet, Kyriakos.