nogmaals staatsvergunning tsjechie

  • riet tap

    Vandaag bericht gehad van camping eigenaar uit de nabijheid van Cheb met onderstaande tekst

    De Tsjechische viswet zegt dat je met je Nederlandse kaart naar een notaris moet om je vispas officiel te maken of in Tsjechie een cursus volgen.

    Gisteren waren haar vaste klanten op de bon geslingerd, later op de dag nogmaals. Al met al zullen wij het vissen niet meer gaan promoten voor Tsjechie.

  • lutra

    Dat zou dan betekenen dat je ieder jaar naar de notaris moet, want je krijgt ieder jaar een nieuwe vispas. Als de tarieven daar te vergelijken zijn met die van hier ben je zo maar €100,- kwijt, ik waag maar een gok.

    Sportvisserij Nederland zou misschien hier een bemiddelende rol kunnen spelen?

    Rob

    (wij waren jullie buren in Horní V. half juni, ik heb nog wel leuk gevist daar tot de regen er een eind aan maakte)

  • sjoerd.s

    Is er geen (vlieg)vissende notaris of iemand die connecties heeft met iemand van het notariaat, die een standaard modelverklaring/bewijs voor niet teveel geld kan maken. Dat zou toch mogelijk moeten zijn. Of moet dat dan ook weer in het Tsjechisch vertaald worden. Vreemde bedoening al met al om even een lijntje te mogen strekken in dat land.:S

    Gr Sjoerd

  • Useless

    Hoewel niet helemaal vergelijkbaar, lijkt het toch ook een beetje op de problemen die je in Duitsland kunt krijgen. De ene gemeente onderkent her commerciële belang en schrijft ‘gewoon’ een Fischereischein uit zonder Fischereiprüfing en bij de andere gemeente kun je op je kop gaan staan, maar zonder Prüfung geen staatsvergunning.

  • Vincent

    Ik heb vernomen dat wanneer je een Duitse schein hebt, dat ze je zonder problemen de staatsvergunning geven. Aangezien je als Duitser normaal gesproken ook een “prüfung” moet doen om deze te bemachtigen accepteren ze dat ook als een geldige vergunning om de staatsvergunning aldaar te bemachtigen.

    Gr, Vincent

  • sjoerd.s

    Vincent Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb vernomen dat wanneer je een Duitse schein

    > hebt, dat ze je zonder problemen de

    > staatsvergunning geven. Aangezien je als Duitser

    > normaal gesproken ook een “prüfung” moet doen om

    > deze te bemachtigen accepteren ze dat ook als een

    > geldige vergunning om de staatsvergunning aldaar

    > te bemachtigen.

    >

    > Gr, Vincent

    Kennelijk hadden die vissers die op de bon geslingerd zijn toch ook een staatsvergunning lijkt mij??? Het probleem ligt dus zo te zien elders. Bij de controlerende ambtenaren of wellicht lokaal verschillende interpretaties van de wetgeving?.

    Sjoerd

  • Greekflyfisher

    …Riet, wie is wij? en heb je nog contact opgenomen met Hilko van de belt?(zie post 2 maanden geleden)

    verder heb ik een mailtje gewaagd aan een oude bekende in Tsjechië, hij is o.a riverkeeper/manager in het zuiden en is (mede?)organisator van (1 van) de czech nymph cursus.

    ben benieuwd wat hij hierover te melden heeft.

    gr. Kyriakos.

  • mertens jan

    Ik ben dit jaar in Mei naar tjechie geweest , wij hadden afgesproken met de hoteleigenaar dat hij voor de vergunning zou zorgen ,bij onze aankomst lagen de examens ingevuld klaar ,wij moesten alleen nog een handtekening zetten en kregen direct onze vergunning. Het hotel was " Hotel Annin in Dlouhá Ves zuid west Bohemen

  • Franky Boy

    Kijk, dat is erg aardig van dit hotel, maar het lijkt natuurlijk nergens op!

    (of het moet misschien corruptie zijn…)

    Er moet een andere (legale) oplossing zijn.

  • riet tap

    De Duitsers krijgen ook geen vergunning, trouwens die vergunning hebben we ook (met foto en stempels) maakte geen indruk.