Cuba the flyfishing adventure

• Mike

Op 13 maart zijn Hanafi en ik op vliegvisreis geweest naar Cuba.

We waren daar in totaal met 7 personen waarvan 5 nederlanders en twee zuidafrikanen.

Allemaal erg gezellige mensen en fanatiek vliegvissers, dan kan er ook weinig meer mis gaan.

Er zijn door anderen nog veel mooiere en grotere vissen gevangen.

In de eerste instantie had ik die ook in het filmpje verwerkt maar toen dat filmpje crashte bij het uploaden en ik alles opnieuw inelkaar moest zetten heb ik besloten om alleen nog mijn eigen beelden erin te verwerken omdat het filmpje anders 41 min lang werd en bovendien is het nogal veel werk voor een computer leek als ik.

Een ding is zeker, volgend jaar ga ik weer als het aan mij ligt.

Ondanks dat ik leuk gevangen heb zijn er nog steeds een aantal wensen op mn lijstje die ik super graag zou af willen strepen.

Er zijn door een aantal mensen vissen gevangen waar ik echt jaloers op ben en ik wil er graag voor terug.

Al met al heb ik het als een zeer geslaagde trip ervaren en wil ik alleen nog maar meer…(:D

Ik heb het filmpje vannacht in elkaar gezet en ik zag vanmorgen dat ik veel spelfouten in de begeleidende tekst heb gemaakt dus dat moeten jullie mij maar even vergeven, het is iets te veel werk om dat nu nog recht te gaan zetten.

Kijkt u maar mee.. https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ABMq47D__Xs

• David

Darn Mike, 26 minuten, en dan dit weer ! Ik ga toch echt eerst even een lijntje doen.

• Mike

:D doe jij eerst maar ff een lijntje.

Ik ga ook nog ff zometeen..

• Rick

Mooie film Mike, als je ooit stopt met vissen kan je film beelden gaan monteren :)

gr.rick

• Silvester.S

Goed gedaan Mike. Thanks for sharing!

HGr,

Silvester

• tom

Leuke impressie van jullie trip, zeker voor herhaling vatbaar lijkt me. Dank voor de ( snel) genomen moeite dit filmpje te monteren.

• Arubaman

Top man! die Snook is prachtig en die laatste bone zul je ook niet snel vergeten denk ik. De kracht van zo'n bone, de snelle eerste run…. heerlijk om even weg te mijmeren bij jouw beelden.

Wel een opmerking: je land/drillt de vis behoorlijk kort onder de top. Wat ikzelf prettig vind is het laatste stukje van de drill/lijn 2-3 meter binnen strippen ipv alles op de reel. dan kun je je hengel naar achter wegklappen terwijl je de lijn laat schieten en pak je de leader wat makkelijker beet zonder enorme druk op de hengel te krijgen. Niks gebroken?

Thanks for sharing! ennuh… nu helemaal zoutwatermaniak?

• Mike

Sander,

Bedankt voor de tip, dat is een goed idee.

Ik draai m zo ver op omdat ik de vis vrij hard dril, anders knallen ze er telkens keihard vandoor als ik ze wil pakken.

Als mn opslag erg kord is kan ik zn kop boven water trekken zodat de vis minder grip krijgt in het water, zeg maar.

Maar met jou tip gaat dat ook en heb ik meer speelruimte. Ga ik volgend jaar proberen, thx(tu)

Dat tropisch zout is wel echt het ultieme vliegvissen wmb, echt heel erg verslavend.

Over 4 weekjes ga ik nog een paar dagen achter de bluefin tuna's aan met de vliegenlat, daar ben ik ook wel super nieuwschierig naar.

We gaan met dezelfde gids als Edwin en Brian mee geweest zijn.

Ik hoop echt dat het weer een beetje mee zit en dat we die beesten kunnen vinden.

Het lijkt me zo gaaf om er zo eentje te vangen op de vliegenlat.

Maar volgend jaar word het bijna zeker weten weer Cuba, als t aan mij ligt.

Ik wil heel graag een permit vangen en voor de grandslam gaan of een super grandslam als t lukt.

Als ik een permit kan vangen aan het begin van de dag moet het te doen zijn.

De mogelijkheden zijn er daar zeker maar het weer moet ook echt meezitten.

Ik heb bones zien zwemmen van dik over de 10 pond maar ze waren gewoon niet aan te gooien omdat het zo vreselijk hard waaide.

Ook heb ik 2 keer de kans gehad op permit maar niet kunnen verzilveren helaas.

De 2de dag had ik alleen nog een permit nodig voor de super grandslam, maarja daar draaid het natuurlijk ook min of meer om.

Anyhow, ik hou erover op anders blijf ik doordraven,… i'm hooked…B)

• reinbijsterveld@hotmail.com

Hej Mike…………

Leuke film ……. Mooie snook en bone,jonge.

Tot over een paar weken zou ik zeggen,ben nog niet weze vissen hengels zitten nog in de koffer.

Ben %#$¥~ 5 dagen aan de schijt heb al mijn imodium en half Costa Rica aan pillen leeg gekocht en naar binnen gewerkt maar niks helpt nog.

Groeten Rein.

• Mike

Hey Rein,

Dat is kl.te man:(

In Cuba had ik er ook een beetje last van, waarschijnlijk door de ijsblokje maar ik was gelukkig verder niet misselijk ofzo dus viel het op zich mee.

Ik hoop dat t snel beter met je gaat, veel rijst eten dan maar, dat hielp bij mij een beetje.

Heel veel beterschap en tot over een paar weken.

Grt, Mike