Toen ik gister ff bij de toko roti's ging halen kwam ik daar ook wat tarpons tegen
Volgens de toko eigenaar waren ze heeeeerlijk, doe mij maar kibbeling.
De officiële Nederlandse benaming voor deze vissoort is: Tarpoen (en niet trapoen, zoals op het prijskaartje…)
Tarpon is een anglicisme.
Ik kan me bij de groenteboer ook zo ergeren aan al die mango's en avocado's, terwijl ze al eeuwen Nederlandse namen hebben als manga's en advocaatvruchten.
En zelfs de spellingcontrole van Word slaat bij deze juiste benamingen op hol. Schande! De wereld op zijn kop!
Tsja Franky, een regelrechte verbastering van de Nederlandsche taal
Hey David, daar moet ik dan heel wat trapoenetjes voor vangen.
Nou was er ook een nederlandse vliegvissers in ons groepje dat wellicht binnen een paar trapoenetjes klaar was geweest als ie ze allemaal van dit formaat had gevangen.
Het mooiste was nog wel dat ie ongeveer 9 dagen vliegviservaring had en op deze trip pas echt heeft leren werpen
Kennelijk een natuurtalentje…::o
Toen we ze over de portofoon vroegen om te komen luchen kregen we te horen dat ze al anderhalf uur met een kromme hengel stonden.
Toen we tp kwamen hebben we nog 3 kwartier met verbazing staan kijken wat er zich afspeelde.
Dit zijn wat beelden die we nog hebben kunnen maken…
Kijk en huiver…
http://youtu.be/jsoWHiEPh9g
een dril van anderhalf uur en dan de vis bijna 2 minuten boven water houden??? Of dat nu echt zo goed is voor de vis? Ik vond het persoonlijk wel erg lang voor de fotosessie. En even snel meten was er ook niet bij want de gids wilde dat maar even met zijn gespreide handen doen, ipv even een meetlint mee te nemen.
Just enige kritische kanttekeningen bij deze mooie vangst!! Dat wel.
Sjoerd
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?