bindpatroontjes nederland

• kees

hoi allemaal,

ik ben van plan binnenkort weer een rits vliegjes te gaan binden omdat ik graag weer af en toe een beetje met een licht hengeltje hier in de slootjes en stadswater wil vissen op voorn en brasem e.d.

nu ben ik op zoek naar wat leuke bindpatroontjes om te maken, iemand misschien leuke ideetjes of linkjes? ik zat zelf te denken aan dingen als red tag dry/nimphs, pheasant tails, hare's ear.

de slootjes waarin ik moet vissen zijn vaak wel stadswatertjes en een beetje troebel, daarom is het vaak lastig om dingen te vangen want volgens mij zien de vissen ze dan niet zo goed en vang ik weinig. iemand nog tips of ideen?

groeten kees

• tom

ik geloof dat Eric de Noorman heel wat patroontjes op z'n site voorbij laat komen

• Kees Pootjes

Dus……………………www.erikdenoorman.com………………….alles lekker laagdrempelig.

Mzl

Kees P

• Jan_M

Helaas….. Niet gecertificeerd….

• Useless

Inkoppertje Jan (tu), volgende inkoppertje: misschien even kijken op de site van de VNV? :D

• Kees Pootjes

En dat zal ten alle tijden blijven X(

Mzl

Kees P

• Marten K

Wat ben ik toch een dommerik.8-)

Omdat jij het zegt ga ik naar de site van de VNV en wat zie ik daar?

Je maakt zeker een grapje?

Of doe ik iets verkeerds? :S

• Hans Bock1

Beste Kees,

Er is een vereniging die er best werk van maakt om Nederlandse vliegvissers zoals jij, die eens met red tags en pheasant tails op pad willen, vooruit te helpen.

Hier een paar links naar filmpjes over het binden van de vliegen waar je naar vraagt.

Misschien kan je eens wat van je bindsels hier posten of juist de vissen die je ermee gevangen hebt.

Ik wens je alvast heel veel bind- en visplezier!!

Red tags:

red tag standaard

red tag ritz D

red tag woolly worm

yellow tag

red tag goudkop nimf

red tag hexe

Pheasant tails:

Sawyer style pt

American style pt nimf

cheeks pt nimf

flash back pt nimf

raffia pt nimf

soft hackle pt nimf

rode accenten pt nimf

Succes, Hans

• Marten K

kees,

wellicht nog een goede tip:

Omdat je hier helemaal nieuw bent en daarom misschien een goede bekende van Bever en bovendien wellicht lid van dezelfde anonieme club, zou het misschien een goed idee zijn om een gecertificeerde binder van de VNV lijst uit te nodigen.

Weet je i.i.g. zeker dat je op de goede wijze de vliegen leert binden.

Succes verzekerd! :D

• Marten K

Beste Hans,

Je zult kees bedoelen, want het lijkt me niet dat Kees, hoewel hij niet gecertificeerd is, die filmpjes nodig heeft.

Dat was tenminste niet nodig toen hij mij zeker 30 jaar geleden leerde hoe je hele mooie en goed vangende vliegjes kon maken.

Wel even bij de les blijven hè wanneer er blijkbaar nog niet bestaande namen op dit forum gevonden moeten worden door ? ? ?