FYI

• troutbuster

Ik denk dat vooral SN en SZWN hun werk eens goed moet gaan doen…

wij zijn allemaal hardwerkende mensen die in het weekend willen ontspannen en een hengel uit willen gooien zonder een zegen-trekkende-toeterende kotter op de achtergrond..

als je iets wil doen teken de petitie, houd SN scherp middels een brief en “hold on” ;)

http://www.petities24.com/tegen_uitbreiding_beroepsvisserij_haringvliet

http://topvisser.nl/verhalen/2014/5/14/hoe-de-hengelsport-een-volgende-doodssteek-kan-voo/#.U3Smtvx_Hdo.facebook

~ floris

• Marten K

David,

een beetje laat van SN, vind je niet?

Dit hadden ze jaren geleden al moeten zeggen, al zie ik liever daden of resultaten.

Maar ze zijn op de goede weg, nu nog een vervolg, tot nu toe zijn het alleen woorden en papier is nog net zo geduldig als het altijd al was.

• Franky Boy

Dit zeggen ze bij Sportvisserij Nederland al jaren Marten! Alleen is die overheid Oost-Indisch doof. Die wil een handvol beroepsvissers tevriend houden, vooral omdat diezelfde overheid onder dwang van de publieke opinie (lees: het TV-programma Zembla) de beroepsvissers aldaar de aalvisrechten moest ontnemen wegens teveel schadelijke stoffen in de aal. Dit ‘douceurtje’ (om die mannen toch maar door te laten vissen - scheelt ook weer uitkoop) hebben ze natuurlijk in stilte voorbereid en niet aan de grote klok gehangen. Want ze wisten al wat het antwoord van Sportvisserij Nederland zou zijn als ze die in een vroeg stadium bij deze plannen hadden betrokken.

• Franky Boy

Het gaat bij deze beroepsvissers maar om enkele familiebedrijven. Het economisch belang is helemaal niet zo groot. Het gaat meer om de folklore: Het op één na oudste beroep en klompen en windmolens. Beroepsvissers horen van oudsher bij Nederland. In een heleboel Nederlandse familienamen kun je het woord “Visser” of “Visscher” nog terugvinden. Onderschat de invloed daarvan niet op de politiek! De indruk die het maakt als een paar ‘bonken’ gekleed in gele regenjassen bij leden van de Tweede Kamer op bezoek komen. Hun zondagse pak dat ze in de kerk aan hebben, laten ze dan natuurlijk thuis… Daar kun je als sportvisserij dan wel een goed verhaal, overtuigende statistieken en spannende vistochtjes met kamerleden tegenover stellen, maar het steekt toch wat bleekjes af tegen die verweerde mannen in hun gele oliejassen… Het ministerie voelt op zijn beurt weer de hete adem van de politiek in de nek en doen daarom alles om de beroepsvissers terwille te zijn. Ook al weten ze al jaren dat het economische belang van de sportvisserij vele malen groter is. Het blijft een moeilijk verhaal :(

• tom

Goed verhaal Frank

• troutbuster

De Beul is ook een achternaam, die zie je ook niet meer terug..

De hete adem van die 2 beroepsvissers in een gele oliejas !?

Dan trekken Marco en Ed ook maar een gele regenjas aan als dat helpt…..(tu)

misschien moeten we gewoon een reality show op tv brengen, “Petrus zoekt vis”.. een Sportvisser in z'n blote reet op een tropisch onbewoond eiland die moet leven van zijn visvangst enkel een werphengel en een paar blinkers.. wie wil !?

• troutbuster

ik vind het trouwens allemaal flauwe excuses die je geeft, denk je nu echt dat de politiek met zoveel emotie handelt ?

het enige wat telt is hoe de euro's rollen, zeker nu in deze tijd.. ze moeten lobbyen !! met zo'n budget van de vispas en zoveel sportvissers ..

Dat SN zijn werk niet goed doet is niet recht te praten met dit soort flauwekul… (td)

Ik hoop niet dat de we oude maas ook gaan verliezen !!!

~ Floris

• Marten K

Dat de overheid een vreemde rol speelt ben ik helemaal met je eens Franklin, maar ik voel nog steeds de frustratie toen ik met, naar is gebleken, toch wel gevoel voor de bal me terugtrok uit de stichting SCHUB omdat SN op geen enkele wijze wilde meewerken. Ik kon m'n oren en ogen niet geloven toen ik het hoorde en las.

Voor mij betekende dit, dat het met die onwilligheid van SN een onhaalbaar project was geworden.

Wanneer jij dan zegt dat SN dit al jaren zeggen, dan durf ik te zeggen ze dat dan blijkbaar “voor de bühne” doen.

• Franky Boy

Als jij dit flauwekul noemt, heb je er niets van begrepen, sorry!

Trek die gele jas aan en ga zelf lekker lobbyen in Den Haag.

Ik weet zeker dat je van een koude kermis zult terugkomen.

Keihard tegen een muur oplopen, is nog een fijnere ervaring.

• troutbuster

ze zullen het best goed doen in Den Haag, dat geloof ik direct.

Ik vind het alleen geen instelling om je bij voorbaat al gewonnen te geven..

en om te lobbyen heb ik geen tijd, ik ben namelijk gewoon aan het werk ;)

no hard feelings verder… :)