FYI

• Franky Boy

Nee, dan begrijpen we elkaar :)

De politieke lobby is voor de duvel niet gemakkelijk als je een hengelsportorganisatie bent. Dat is in de USA wel anders; daar gaan de deuren van de leden van het congres voor de hengelsportlobbyisten wijd open. Maar daar vist dan ook driekwart van het congres met een hengel.

Natuurlijk moet de hengelsport nooit opgeven. Ook Sportvisserij Nederland zal zich in deze zaak vastbijten; daarvan ben ik overtuigd. Deze zaak is erg belangrijk voor de toekomst van de hengelsport in ons land, maar ook voor de (buitenlandse) herstelprogramma's van vissen als zalm, zeeforel, elft en houting.

• Franky Boy

Beste Marten,

Mij is niets bekend van onwil om met Stichting Schub samen te werken. Maar misschien hadden bepaalde acties wel wat meer op elkaar afgestemd moeten worden. Ik hoop dat de petitie-acties die nu gevoerd worden dit ook meer met elkaar en Sportvisserij Nederland afstemmen. Verdeeldheid verzwakt onze positie.

• Marten K

Franky Boy

Mij is niets bekend van onwil om met Stichting Schub samen te werken.

Dat kan.

Wat mij bekend is, is dat we uren via google docs hebben geprobeerd de voorlopige statuten en oprichtingsverklaring zodanig te wijzigen dat misschien SN wel binnenboord wilde komen.

Zoiets doe je niet als het niet nodig is, lijkt me.

Het is om verschillende redenen niet gelukt en toen één van de initiatiefnemers eigen geld erin wilde steken ben ik uitgestapt omdat ik daar geen verantwoordelijkheid voor wilde dragen, ook omdat m.i. Sportvisserij Nederland zoiets had moeten doen.

Wat daarna is gebeurd weet ik niet behalve dit.

• David

Nou Marten, toen hield het zo'n beetje op. Maar niet nadat we een gesprek hebben gevoerd met SVN over hun standpunten (en handelen) op de voor Schub belangrijke agendapunten. Er bleef 1 punt over waar we het (toen) niet over eens waren, en ik zie daar nu ook een kentering in; het verzet tegen het leegvissen van de winterrefugia's zoals de havens. De keuze voor Schub was vervolgens om met een nieuw bestuur verder te gaan en m.n. op dit (belangrijke) punt nog onderscheidend te zijn, of te stoppen en te hopen dat SVN ook op dit punt tot een ander beleid zou komen. Gezien mijn wat moeizame persoonlijke situatie in die periode heb ik eieren voor mijn geld gekozen. O ja en onze site was gehackt door een beroepsvisser - omscholen is nergens voor nodig, uitkopen ook niet :D

• Marten K

Dank voor de info David.(tu)

Dat uitkopen lijkt me nu ook absoluut niet meer aan de orde.

Er valt niks meer uit te kopen, ze hebben alles zelf al weggevangen.

Overigens, waar blijft de tijd?

Of waren wij nu zo voorlijk dankzij dit prikbord:D?

• pipo

http://www.sportvisserijnederland.nl/over_ons/feiten_en_cijfers/