winkel of webshop ?

  • sexyloops

    Telkens als je bij winkeliers kom klagen ze steen en been over de op rukkende webshops.

    Hoe zou dat nu komen .

    Je belt netjes naar winkel vraagt of hij enkele lijnen op voorraad heeft Ja meneer heeft de gevraagde lijnen in ruime mate op voorraad.

    hij wil ze zelfs voor je appart houden tot zover prima.

    Na ritje van 1.5 uur sta je in de winkel vol goede moed die je dus na 1 min weer diep in de schoenen zakt.

    Voorraad 1 lijn van de 4 waar je om vroeg.

    Reisje van 1.5 uur terug en ja dan laat je het wel uit je hoofd om ooit nog af te reizen naar winkel.

    Deze koude douche is voor de heer Rene van martin hengelsport. (td)

  • Tom010

    Daar had ik een Sage vxp besteld, het zou een weekje duren en dan zou hij hem binnen hebben. Na een week gebeld of de hengel inmiddels binnen was, deze was er nog niet maar ik zou gebeld worden. Na een maand lang niets gehoord te hebben heb ik dezelfde hengel bij fly and spin besteld en die had ik twee dagen later binnen met een leuke attentie in de doos. Drie maanden later belt Martin hengelsport, meneer uw hengel is binnen :) toen heb ik die meneer vriendelijk verteld waarom ik de hengel inmiddels al ergens anders had gekocht en dat de eerste forellen al gedrild waren. Daar kom ik dus ook nooit meer.

    Gr. Tom

  • Bob

    Ben der meerde keren geweest en vind dan ook de services en bediening erg slecht. Sta ik daar in de winkel met een vis vriend om waadschoenen te kopen hadden ze ten eerste geen enkel paar in maat 44 volgens mij vrij gangbaar. Zijn er andere mensen in de winkel die aan de tafel koffie zitten te drinken die veel belangrijker voor hem waren . wij lieten merken dat we geholpen wilde worden dus er was weinig respons. De rest van mijn lijst die ik wilde kopen heb ik dan maar niet gedaan. 2 weken later wordt ik gebeld dat er schoenen binnen zijn gekomen van meerde modellen. Sta ik daar in de winkel is er maar 1 paar in 1 model. Weer mensen aan de tafel die interessanter waren maar niets kochten.

    Vind het allemaal best maar op deze manier is Rene en tevens zijn collega de goede naam Martin hengelsport aan het afbreken.

    Groeten Bob

  • André M

    Tegenwoordig zijn de winkels alleen nog handig als je wilt zien en voelen wat voor spullen die je kopen wil, en vervolgens op internet te bestellen. Vaak is het ook nog zo dat het via internet goedkoper is (vooral in het buitenland) als in de gewone winkels.

  • sexyloops

    Als de winkel het heeft wil ik best kopen ook geen probleem. maar kopen zonder te voelen/passen nee dan koop ik niks

    Je kan in dit land nog geen vis shirt kopen of het moet besteld worden als je 5 keer xl heb ja dan snap ik dat

    maar nog geen l of xl op voorraad of schoenen in 44 ja dan zak mijn broek op de spreekwoordelijke knieen

  • Arubaman

    goed punt Bert,

    internet shops vs winkeliers.

    Zelf ben ik voorstander van het ondersteunen van lokale/nationale ondernemers. Juist omdat je in de winkel vaak net wat toegevoegde waarde hebt. Je kunt passen, voelen, soms wat bijkletsen met andere vissers en een goede winkelier kan je in allerlei opzichten ook tips en adviezen geven. Hij kan je vlot op weg helpen bij schade en denkt mee in oplossingen.

    Ik vind wel dat je ook van de winkelier mag verwachten dat hij/zij zich hier bewust van is. Dat juist bovenstaande is waarom ik bij hem langs ga. Want als ik de spullen zelf bij elkaar moet zoeken, niet kan voelen/passen maar enkel bestellen en afwachten tot mijn bestelde spullen er zijn, de bucktail er niet in de juiste kleur is, de haken net niet het model of maat die ik wil… dan ben ik sneller en goedkoper geholpen bij een buitenlandse online shop.

    Detailhandel moet zich bewust zijn dat er in het internet tijdperk maar 1 manier is om je te onderscheiden, en dat is het verschil maken op het vlak waar de webshop tekort schiet.

    Maar de detailhandel heeft het zwaar. neem nou schoenen of waadpakken, maar ook hengels en reels. Je moet enorm veel op voorraad hebben en liefst meer dan 1 voor het geval dat er toevallig net iemand binnen komt lopen die een waadpak wil. En dat maakt het moeilijk, want al die pakken die daar dagelijks hangen en niet verkocht worden vertegenwoordigen geld. geld wat minder waard wordt omdat de modellen veranderen/verouderen, geld wat zijn rente mist omdat het njiet op een rekening staat. Vaak zelfs geld waar nog rente op staat omdat het een lening betreft. Om dat gemiste geld/rente te compenseren moet de winkelier weer een hoger bedrag vragen voor het pak, waar het op internet bij grote bedrijven/webshops juist goedkoper is. Die hebben vaak geeneens enorme voorraad, krijgen gewoon snel geleverd door de fabrikant en hoe meer mensen er kopen hoe lager ze de marges kunnen houden. Een webshop heeft geen duurder pand/ruimte nodig, in principe kan je zolder, schuur of garagebox prima volstaan. Geen “trouwe klanten” die toch ieder een paar kopjes koffie wegslurpen en vaak ook wel een plakje cake of koek.

    Die “trouwe klanten” die uiteindelijk soms inderdaad afschrikwekkend kunnen werken voor de andere klanten die binnenkomen, zeker als je zo'n kliekje stamgasten hebt en zelf het idee krijgt als nieuwe klant dat je er duidelijk niet bij hoort. Als de winkelier dan ook nog liever mee neuzelt met zijn eigen kliekje…. dan kan ik me voorstellen hoe jou ervaring was en dat je er nooit meer terugkomt.

    Persoonlijk zou ik het jammer vinden als we de detailhandel kwijtraken. Voor mij een reden om toch met enige regelmaat naar een winkelier te gaan en daar wat spullen te kopen. En dan niet lafjes een pakje haakjes of wat prullaria, nee… gewoon welbewust kiezen om bij de winkelier een waadjas, een paar schoenen, een waadbroek, een hengel of een reel te kopen. Gun die winkelier zijn handel en wees blij dat hij er is. het is wel de persoon die je kan helpen bij de keuze van de juiste lijn, de persoon die je backing op je reel kan spoelen en goed aan je vliegenlijn bevestigen, of die gewoon even de tijd neemt om een patroontje voor te binden en je uitleg over bepaalde materialen te geven. En soms is het pak er dan niet in je maat, doe daar dan niet al te moeilijk over. als hij maar wel een pak van dat model heeft zodat je kunt voelen en kijken, dan heb je wel een goed beeld wat er voor je besteld wordt. En een goede winkelier zorgt dat hij dan redelijk snel kan leveren.

    Enfin, genoeg zo.

    Om dit topic ook een positieve wending te geven ben ik ook wel benieuwd wie er over welke winkeliers wel te spreken zijn…

    Dus wie vinden jullie wel een fijne winkel hebben?

  • sexyloops

    zo langzaam aan geen enkele meer ritjes ernaar toe voor niks dwingen mij tot webshop inkoop

    bakkie koffie ga ik niet voor ik wil gewoon mijn zooi kunnen kopen KLAAR uit

    sander als ik bij jou komt voor een rabbie`s voor de hond dan hoef ik toch ook niet op zoek naar dierenarts die hem wel op voorraad heeft

    zelfs als je lekkere expresso schenk kom ik daarna nooit meer

    gaat niet alleen over grote aankopen nylon tungsten skins en al wat je zoal nodig heb ik ga echt niet 5 winkels af voor ik alles heb

  • Stephan Oude Nijeweme

    A & M Fishingtackle in Oldenzaal laat je niet voor niets rijden.

    Je wordt er ontvangen onder het motto van “Twentse leu, leuke leu”.

  • Gerard

    Arubaman, het een zet het ander in gang. De meeste winkeliers hebben de boot inmiddels al gemist v.w.b.. Webshop.

    Daar is Martin al 5 jaar te laat mee. Die koffietafel is half Zuid Holland al jaren een doorn in het oog.

    Bindmateriaal is er nauwelijks aanwezig. Kost inkoop een habbekrats. Wat sexyloops daar mee gemaakt heeft is daar aan de orde van de dag.

    Zeggen dat je iets hebt en een klant vervolgens voor niks laten rijden is “killing” voor je handel".

    Hij gaat gewoon niet erg serieus met zijn zaak om. De dag dat Wout er weg ging heeft verder verval in een stroomversnelling gezet.

    Let op mijn woorden Martin bestaat over 5 jaar niet meer, zoals zovelen van zijn collega's

  • sexyloops

    die vallen bij mij meer onder de webshops stephan