Vliegvissen in en rond Curaçao?

  • Hans F.

    Hallo,

    Collega vliegvisser gaat op vakantie naar Curacao. Nu is onze vraag of er wel wat de vliegvissen is op het warme zoute water in en rond Curacao? En zo ja wat dan? Welk materiaal en de belangrijkste vraag welke vliegen?

    Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

    Groeten,

    Hans F.

  • David

    Staat me bij dat Brian er Tarpon heeft gevangen in een haven. Klein Curacao was ook iets mee, bonefish misschien? Het zuiden ziet er heel mooi uit maar of je daar mag vissen is de vraag. Rond de schepen die je in de haven ziet liggen op google moet je pelagische vissen kunnen vangen zoals mahi mahi en tonijntjes lijkt me - als het is toegestaan. De boeien en andere fads die er zijn nooit overslaan.

    http://www.eu.purefishing.com/blogs/nl/jan-van-de-bovenkamp/files/2012/07/P1030607.jpg

    Lionel Messi wist er zo te zien een mooie vis te vangen

  • Kees Pootjes

    Ja dat van Brian klopt heb al gezocht op Fly Fever, waar het volgens mij opstond, maar kan het niet vinden…………………zal hem wel proberen te bereiken en die vraag bij hem dumpen.

    Mzl

    Kees P

  • Kees Pootjes

    Mailtje is verstuurd………………………ff afwachten dus.

    Mzl

    Kees P

  • Arubaman

    Tarpon is een brakwater liefhebber.

    alle haventjes, bruinige lagunes etc. zit er wel wat. zeker ook snooks zoals Messie in de posting hierboven heeft.

    Wil je hengelbreuk en stoere verhalen: aftma 6

    een goede sport, maar de vakantievis verspelen: aftma 8

    echt goede kans op mooie vissen ook landen: minimaal aftma 10 en goede reel+backing

    Vliegen: streamertjes, op goede vlijmscherpe zoutwater haken google op tarpon fly en bind eens wat toads, cockroaches, stu-aptes of la muerte. Eventueel clousers en deceivers.

    Curacao is een van de slechtste bonefish bestemmingen die ik ken. Dus mik op streameren.

  • Hans F.

    Hallo,

    Alvast bedankt voor de info!

    Groeten Hans F.

  • David

    haven bij Punda lees ik voor de tarpon dus iig die niet overslaan.

    Brian in axie: https://www.youtube.com/watch?v=7drFC-0c3q0

  • Ochiba

    Hans,

    Afgelopen jaar niet geweest maar de 5 jaar daarvoor heb ik minimaal 1 a 2 keer per jaar mijn vakantie op dit prachtige eiland gevierd en geprobeerd om de vliegenlat te dippen.

    Curaçao is zeker niet de makkelijkste bestemming om vanaf de kant te vliegvissen.

    Mijn eerste tip die ik van een Curacao'enaar kreeg was laat je vlieghengel maar thuis en neem een spinhengel mee.

    Dat zegt veel maar het is zeker mogelijk om er te vliegvissen echter niet zo makkelijk als op Aruba en Bonaire waar je goed vanaf de kanten kan vissen.

    Ik heb er in de jaren nooit Bones gezien ook al dat zegt niet dat ze er niet zijn.

    Als je de kans krijgt moet je met een local en een boot de haven van Willemstad invaren.

    Je mag er niet vissen maar enkele locals wagen het af en toe.

    Je gaat hier klappen op je hengel krijgen en je reel half uitbranden door de grote Tarpons en Jacks die hier naast de grote tankers in de schaduw jagen.

    Zoals Sander zegt: Cockroaches maar ook Tarpon Bunny's maken.

    Als het je lukt zal je er ook heel wat verspelen, of je nu 1 of 3 keer de haak zet, ze blijven springen en schudden met hun kop tot ze los zijn.

    - Langs de Rijksstraatweg waar vroeger de Amstelfabriek heeft gestaan liggen een paar plassen met Snook en Tarpon. Als je op het verkeer let kan je hier ook vissen.

    - Bij de YouTube stek van Brian staan tegenwoordig ook borden dat je er niet mag vissen, is ook wel een gokje waard;-)

    - In Sint Jorisbaai heb ik nooit veel kunnen vangen ook al ruikt het naar dikke vissen, wel veel schildpadden gezien.

    - Het strand van JanTiel heeft aan de rechterkant(kijkend naar de zee) een mooie hoek waar ze wel aan het bouwen waren dus ik weet niet meer of je er nog makkelijk kan vissen.

    - Achter het Spaanse water aan de zeekant(JanTiel) ligt een betonnen steiger waar productie platformen onderhoud plegen. Hier kan je aardig vanaf de kant vissen.

    - Rijd je hier nu door over de oude asphalt weg en zandweg dan kom je op een locatie waar vroeger de vrouwtjes van de Shell directeuren een prive strand hadden. (tegenover Nieuwpoort Hyatt)

    Een staal netwerk beschermde hun tegen de haaien , die er volgens mijn duikervaring op dit eiland niet eens zwemmen. Aardig te bevissen maar let wel op de lokale snorkelaars

    - Langs de hele zuidkust is veel strand van de hotels of prive, de stukken waar je kan vissen kan je mega Tarpons vinden, ik heb er niet geprobeerd op te vissen, mijn zwaarste hengel was een 10 en die leek me wat licht voor

    dit formaat. Vergeet ook niet de enkele monster barracuda's. Dit zijn wel eenlingen, je komt van dit formaat geen grote scholen tegen.

    De noord kust is slecht bevisbaar door de hoge golven en rotsen, als je het probeert kijk uit want je loop op oud koraal en dat is vlijmscherp.

    Veel Clousers en Deceivers maken want je zit nog wel eens vast aan de rotsen.

    Veel plezier en Suc6!!!!

    greetz Ochi

  • Hans F.

    Hallo,

    Bedankt voor de zeer uitgebreide info. Top!

    Groeten Hans F.

  • David

    das geen info meer das een handboek :D