meer voorn dankzij boycot!!!

  • sjoerd.s

    Gelukkig een klein lichtpuntje vwb de boycot door Rusland . Ik las in de krant dat het bedrijf in Woudsend dat onze voorns verwerkt en verkoopt aan Rusland, een omzetverlies van 175.000 euro verwacht. Dat zijn dus heel wat vissen die nu niet meer gevangen en verwerkt gaan worden. X(

    Al beweerde dat bedrijf dat de vis nu uit andere landen afkomstig is…. Tsja als het IJsselmeer al leeggevist is moet je toch wat.

    Sjoerd

  • tom

    Ieder nadeel heb z'n voordeel, ik vind 'em leuk Sjoerd

  • sandmanvof@hetnet.nl

    Je hebt het wat dit betreft net zo gezien als ik Sjoerd, echter.

    Als de boycot straks wordt opgeheven heeft de visstand zich misschien net weer hersteld voor een volgende rooftocht door de beroepsvissers

    Gaat de hele ellende weer opnieuw beginnen want de lobby van die groep is onveranderd groot, zie je wel weer wat ze doen in/met het Haringvliet.

    We zijn denk ik te voeg met optimisme.

    Geert

  • sjoerd.s

    Geert,daarom schreef ik ook een heel KLEIN lichtpuntje of misschien is het een beetje voldoening richting dat bedrijf? /beroepsstropers want beroepsvissers denken heel korte termijn ondanks hun zalvende woorden dat ze duurzaam bezig zijn.

    Sjoerd

  • tom

    kwam tijdens 't wielrennen dit enorme net tegen in t markermeer, voor welke species is dit bedoeld?

  • David

    Gezien de visstand aldaar kan dat eigenlijk maar voor 1 soort zijn: schele pos :D

    Maar serieus; staand want, dan denk ik snoekbaars. Alleen staat me bij uit de vergunning dat ze hoe dan ook een eind uit de kant moeten wegblijven? Waar staat deze Tom, dan zal ik het melden bij de jurist van SVN die daar indertijd ook mee bezig was.

  • tom

    ik bel je even ter duiding

  • sjoerd.s

    Gezien de twee zijvleugels(de fuiken zelf) is dit voor de paling bestemd. Het grote net is het keernet en halverwege dat net zwemt de vis rechts dan wel linksaf de fuik in!

    Sjoerd

  • David

    Denk dat je gelijk hebt Sjoerd ! Het net lijkt ook erg fijnmazig voor zover dat te zien is op de foto.

  • tom

    sjoerd heeft vaak gelijk hoorB)