ademend waadpak

  • Noud

    Ben het helemaal eens met Vincent wat betreft de Vision pakken. Heb nu 3,5 jaar een flywater en die heeft na al het misbruik door mij nog niet 1 druppeltje water doorgelaten. Ook al heb je bij Simms levenslange garantie. Op het moment dat je pak lek is, moet je toch het een en ander doen om het gerepareerd te krijgen en kun je er dus even niet over beschikken. Ik vind dat teveel gedoe als je bekijkt dat ik nog geen problemen heb gehad met mijn Vision pak waar ik toch heel wat minder voor heb betaald. Als ie lek raakt plak ik hem wel, kan ik de volgende dag weer vissen, daarmee hou ik het minimaal vol tot het pak een jaartje of 6 oud is. Tegen de tijd dat ik op die manier hetzelfde geld heb uitgegeven als een Simms pak zijn we op die manier 12 tot 18 jaar verder….

    Maar goed, ik ben in Noorwegen ook mensen tegengekomen die minder over de Vision pakken te spreken waren. Al het ademende materiaal dat ik na 2004 heb gekocht heeft me tot nu toe nog geen problemen opgeleverd die niet aan mij te wijten waren. Ik heb alleen problemen gehad met eerdere generaties ademend materiaal. Mijn mening is dan ook dat het niet zoveel uitmaakt en dat je net zo goed een goedkoper ademend pak kunt kopen. (Scierra, Vision, Cabelas whatever).

    TL,

    Noud

  • Arubaman

    Mijn mening tot nu toe:

    ik heb orvis, vision, rapala, patagonia, black arrow en ron thompson voorbij zien komen.

    Eigenlijk is er geeneen waarvan ik kan zeggen dat ik er jaren mee heb gedaan. Mijn huidige (de Patagonia guidewater) is erg fijn, met erg dikke buitenlaag, dus hopelijk slijtvast, maar had laatst toch mijn twijfels over de naden na een 12-uurs sessie op het OVM.

    Ik zie een waadpak vooralsnog als een gebruiksartikel. Soms leef ik gedurende een vakantie van 2-3 weken vrijwel dag en nacht in mijn pak. Ik zit ermee op mijn knieën/hurken, op mijn kont, ik loop door bossen en bramen. Ik ga ermee de polders in om te snoeken (dat doe ik tegenwoordig met de oude “lekke”broeken) en geniet gewoon van het vissen zonder me druk te maken over de “looks”. Hoe meer modder en groene vlekken op de broek, hoe meer je ervan genoten heb, denk ik wel eens.

    Enfin: rapala deed ik 11 maanden mee, de vision tot nu toe met 2 jaar het langste. De Patagonia heb ik nu een jaartje.

    Qua service: een vision pak bij Peeters werd direct vervangen toen het binnen een jaar ging lekken, koste me dus geen enkele visdag. De rapala heb ik de fabrikant gemailed en kreeg een nieuwe per post, dus ook wel superservice, had hem in Noorwegen aangeschaft toen mijn vision voor de 6e keer in een week lekte. Maar of je op een ebay pak ook service hebt?

    Voorlopig is mijn conclusie dat ik hoe dan ook elke 1 a 2 jaar een pak verslijt. Kun je misschien beter een pak van 150-200 euro aanschaffen dan een dure van 500. Maar toch wil ik die nog wel eens gaan proberen, just to be sure.

    Ciao, Sander

  • karel

    http://www.atkinsangling.com/Categories.aspx?CategoryID=58

    Simms FREESTONE II WADER €189.10

  • wouter herrmann

    Ik zou eens een Vision Gilly gaan bekijken ,de mijne is nog steeds droog

  • Cornelis van Leeuwen

    ja zo kan ik ook heel lang met een waadpak doen wouter….. je moet m wel natmaken….X(

    ( sorry kon het niet laten )

    grt. cornelis

  • Hans uut Zwolle

    Cornelis van Leeuwen Schreef:

    ——————————————————-

    > ja zo kan ik ook heel lang met een waadpak doen

    > wouter….. je moet m wel natmaken….X(

    >

    > ( sorry kon het niet laten )

    >

    > grt. cornelis

    LOL

    Hans

  • Hans uut Zwolle

    De bovenstaande discussie heb ik met belangstelling gevolgd, en wat me enigszins bevreemdt is dat de discussie zich hoofdzakelijk toespitst op de waterdichtheid en de duurzaamheid, en niet op de ademende eigenschappen.

    Gaat het alleen over duurzaamheid, slijtvastheid en waterdichtheid?

    Neem dan zo'n fraai, groen canvas-rubberen pak. Niet kapot te schieten, makkelijk te plakken met een fietsbandenplaksetje (Hoezo, scrabble…)

    Je zweet je alleen ongelukkig, je gaat ervan stinken alsof je vergeten bent na gebruik een condoom te verwijderen, ok, maar waterdicht is het.

    Er zijn afgezien van waterdichtheid en duurzaamheid meer eigenschappen die ertoe doen bij een ademend pak, en ik vind dat er weinig boven Goretex gaat.

    Met name in mijn vakanties heb ik mijn waadpak bijna klokkie rond aan (Noorwegen, jawel, bijna niet donker in juli) en ik vond mijn Simms Goretex pak toch beduidend beter dan mijn vorige pak van Vision.

    Maar ja, dat prijskaartje weegt wel mee natuurlijk.

    Voor wat het waard is.

    Groet'n uut Zwolle,

    Hans

  • FlyingDutchman

    Ik draag nooit meer een ademend pak in de bellyboat aangezien ik opeens opvallend snel last had van lekkage terwijl daarvoor (toen ik nog geen bellyboat had) ik nooit last had van lekkage. Voor de bellyboat nu al een tijdje geleden een 3mm Cabelas neopreen pak voor ca $ 60,00 aangeschaft, en dit naar volle tevredenheid.

  • Henk-Jan

    Als Gore-tex adept kan ik dat natuurlijk alleen maar beamen (uit ervaring, vooral met anderen die geen Gore-tex hadden wat door de verkoper wel zo genoemd werd). Voordeel van producten die Gore-tex gebruiken is bovendien dat Gore kritisch is naar de producten waarin hun laagje is verwerkt. Ze willen immers niet geassocieerd worden met een inferieur product. Een soort extra kwaliteitscontrole dus.

    Mijn Simms Guideweight (stapje onder de G#3) heb ik in 2004 in Canada gekocht en heeft de jaren daarna zeer veel water mogen zien, maar alleen aan de buitenkant (fijne grap trouwens, Cornelis, een ouderwetse Dick Nanninga!). Dus al bijna 6 jaar zonder één lek, en allesbehalve in de kast gelegen. Ik heb er zelfs enorme afstanden in gelopen en gefietst (ideale regenbroek), en nooit gewassen o.i.d. Hoe lang -ie het nog uithoudt geen idee, maar voor mij is-ie z'n geld al lang meer dan waard geweest. Dit is natuurlijk geen bewijs dat andere merken minder zouden zijn, maar over b.v. de pakken van Vision hoor je m.i. toch echt wel meer klachten dan over de Gore-tex versies van Simms (of de Gore-tex-versies van Patagonia). Indien de prijs niet een breekpunt is zou ik het echt wel weten…..

    gr. Hajé

  • Arubaman

    Het vervelende van dit soort posts is dat het amper statistisch te noemen is.

    Voor iedere reactie geldt eigenlijk: N=1.

    Oftewel, iedereen deelt zijn ervaring met 1 pak, 1 merk.

    Opvallend is dat het net als bij hengels altijd naar de eigen straat lullen is. iedereen vindt zijn of haar pak toch beduidend het beste.

    En face it, er zullen maar weinig mensen beamen dat hun superdure snobistische pakje dat ze amper ooit dragen eigenlijk een duurkoop was.

    Over Simms hoor je zelden negatief, dat moet ik wel toegeven, over de rest gemengd. Door de bomen het bos niet meer zien, dat krijg je met dit soort reacties al snel.

    Gidsen gebruiken praktisch allemaal simms, zal wel niet voor niets zijn, ik geloof ook wel dat simms een bewezen goed merk is. anderzijds koop je voor een g4 waarschijnlijk 6 budgetbroeken, die gezamenlijk langer meegaan dan die ene simms.

    Ook ademend gaat stinken en goretex of niet, de geruchten gaan dat 1 keer zoutwater genoeg is om een groot deel van het membraan te verpesten. Want ook al draag ik ademend en heb ik geen zweetpoten, als je in je pak leeft dan komt de geur vanzelf. misschien is dat wel een criterium om te beoordelen met wat voor visser je te maken hebt. Een mooie smetteloze broek, die het water instapt zonder een walm om zich heen…. is dat een propere zwiepert of gewoon een snob?

    (:D

    ciao!