ademend waadpak

  • Dion 53

    Mijne is momenteel een Scierra CC6 en die gaat ook al weer een jaartje mee zonder te lekken maar wel met specifieke luchtjes. Grote voordeel is dat ik, nu ik ietsje ouder wordt, bij koud weer gewoon de rits open kan maken en de “jongeheer” buiten kan hangen zonder koude rug, een hoop moeite etc

  • Jef

    Joop, kijk eens bij der dicke Brinkhoff?

    ps, kom je de 7e ook?

    groeten Jef

  • GertB

    Beste Hans,

    Ik ben het gedeeltelijk met je eens en ik snap jouw point of view…..maar…………..

    Hoe is het mogelijk dat zo'n pak hier in Nederland bijna het dubbele kost?? (dollar prijs is euro prijs)

    Als ik een pak koop in de USA en ik laat het hier naar toe sturen, betaal ik de gebruikelijke invoerrechten, BTW en wat er nog mee bij komt. Ik voldoe dan volledig aan mijn verplichtingen om dat pak hier legaal te krijgen. Die kosten betaald een winkelier naar mijn idee ook, misschien nog wel sterker, vermoedelijk krijgt de winkelier het voor inkoopprijs, dus goedkoper dan ik het kan krijgen. Dat de winkelier er hier dan winst op maakt, vind ik ook niet meer dan terecht, maar zoveel winst vind ik wel erg extreem!!

    Vind je het dan gek dat men zoiets koopt in het buitenland??

    Dan even over het feit dat er ‘gebruik’ wordt gemaakt van de winkelier….

    Ik ben het met je eens dat het niet netjes is om bij de winkelier de goederen te passen en dan met een smoes weg te gaan en dus misbruik te maken van deze winkelier. Persoonlijk denk ik niet dat het nodig is. Even een pak passen van een maatje en je weet de maat. Zeker bij Simms is de maatvoering vrij simpel te berekenen als ik hun size chart zo bekijk….Er zijn zoveel omrekentabellen dat je bijna niet mis kunt gaan en gaat dat dan toevallig wel eens mis, dikke pech, verkopen via internet en een andere bestellen. Dat is het enige risico denk ik….

    Dan even de garantie kwestie…..

    Stel ik koop een (in dit geval) Simms pak en deze raakt lek, waarom mag ik dan niet naar een winkelier bij mij in de buurt??

    Simms heeft toch geen beperking dat ik het pak moet inleveren bij diezelfde winkelier?? De garantie is toch niet aan landgrenzen gebonden? Stel dat ik in Heillo woon en aldaar een pak koop en ik verhuis naar Tilburg. Moet ik dan ook weer terug naar de winkelier in Heilloo???

    Als ik met met auto, stel dat het een Fiat is, die ik in Zwolle koop, problemen krijg in Munchen, kan ik toch ook naar de plaatselijke dealer in Munchen gaan en daar is de garantie toch exact hetzelfde als in Zwolle?? Dat vinden wij allemaal heel normaal. Sterker nog, we zouden pissed off zijn als we daar minder werden behandeld omdat men ons raar aankijkt omdat de Fiat niet bij hun is gekocht, toch???

    Kortom, ik ben van mening dat de winkelier bij het dealerschap moet incalculeren dat er pakken kunnen terugkomen die aan garantievoorwaarden voldoen en hij deze in behandeling hoort te nemen, ongeacht waar deze pakken gekocht zijn.

    Als de prijzen die hier worden gehanteerd zo blijven, gaat men steeds meer vis internet kopen. Tuurlijk mag het bij een winkelier iets duurder zijn, maar toch niet zoveel???

    Just my point of view!!

    Ik zou graag jouw mening hierover horen.

    Hoe dan ook, een heel goeie trip naar de bonefish!!!

    Gr. Gert.

  • GertB

    Vision Koma in Engeland…………….. (inclusief een reservespoel)……………………

  • André M

    Kijk maar eens op : e-bay.com afdeling vissen. daar vind je G3 Simms pakken voor $400. omgerekend is dat €300

  • Peter S

    Met alle respect, onzin.

    Na invoer en alle verdere kosten komt de G3 op 450 EURO.

    Is altijd nog goedkoop maar geen 300 Euro.

    http://www.ffe-shop.de/catalog/index.php?cPath=33_34

    Misschien zit er wat bij voor je.

    Peter

  • Hans uut Zwolle

    Natuurlijk heb je recht op garantie bij een andere dealer dan waar je een artikel gekocht hebt.

    Maar als je het over de winstmarge hebt, je moet niet vergeten dat een pak, voordat het in Europa op de plank ligt een heel wat langere reis achter de rug heeft dan naar de plank van de dealer in de US.

    Er zit nog een importeur tussen die in Noorwegen zit tegenwoordig, de verzendkosten zitten natuurlijk al in de prijs die je betaalt, evenals de BTW, inklaringskosten, etc.

    Juridisch klopt het natuurlijk helemaal wat je zegt, maar ik vind de moraal niet kloppen…

    Dank overigens voor je wens mbt de bonefish-trip….

    nog iets meer dan 5 weken….

    Hans

  • Wiel De Keyser

    :S

    …….Hoe is het mogelijk dat zo 'n pak hier in Nederland bijna het dubbele kost ?? (dollarprijs is Euro prijs)

    Als ik het goed heb is de koers € 1 = $ 1.355

    Dus………

    M.v.g.

  • Joop de Vries

    Effe verkeerd gelezen, € en $. Nu heb ik hem.

  • André M

    Mensen, ik ben eruit….

    het wordt een pak van snowbee, deze heeft extra verstevigings stukken op de kont en knieen, en de naden aan de buitenkant van de benen.

    Dit voor een redelijke prijs en gewoon in de winkel om de hoek te verkrijgen.