ademend waadpak

  • Pascal

    Ik heb op dit moment een vision Gillie. Dit pak heeft de “test of time” nog niet doorstaan, maar het pak voelt erg sterk aan (6-laags op de benen.) en ik heb dit pak inmiddels meerdere keren gebruikt. In het verleden was ik altijd erg tevreden over mijn vision extreme Guide pak. Mijn eerste pak heeft zeker een jaar of 7/8 dienst gedaan. Nooit problemen mee gehad. Nou ja, op 1 keer na toen ik besloot om met mijn pak in een zweeds prikkeldraad te gaan hangen. Ik ben nooit voorzichtig met mijn waadpakken en bagger, klim, kruip overal doorheen. Met de opvolger van de guide, de “vision extreme zip” was ik minder gelukkig. 2 keer een nieuw pak gekregen van vision. Beide pakken waren lek na 2 patagonie tripjes. Wel moet ik er bij vertellen dat beide pakken flink op de donder hadden gekregen. Bijna alle struiken in patagonie bezitten zeer scherpe doorns….tja daar houden waadpakken niet zo van! Echter mijn oude guide heeft nooit problemen gehad onder de zelfde omstandigheden.

    Wat beteft ademend vermogen? Ik kan niet over de gore-tex pakken van simms spreken in vergelijk tot bv. de pakken van vision, dus zal ik hier ook niet over oordelen. Wat ik wel weet vannuit mijn eigen ervaring (bergsport/alpinisme) met zogenaamd ademende materialen…..Bullocks!!! En zeker bij hoge fysieke inspanning. Het ademend vermogen is over het algemeen een lachertje. Daarnaast beschikken de zogenaamde ademende waadpakken over veel meer lagen dan bv. een ademende jas. Kijk maar eens naar jassen gemaakt van gore- tex pro shell of gore tex pac-lite of bv. jassen gemaakt van Event of tripple point. Deze zijn meestal 2 of 3 laags en “ademen” waardeloos bij hoge inspanning. Ik denk dus ook dat we ons ook niet al te druk hoeven te maken over welk pak er beter ademt dan de ander. De 1 ademt waarschijnlijk net iets minder slecht dan de ander!

    gr,

    Pascal

  • Noud

    Sander, mijn gebruik van een waadpak lijkt op dat van jou. Ik ben er niet voorzichtig of zuinig mee en zie het als een gebruiksartikel. Ik moet wel zeggen dat ik een waadbroek en waadpak naast elkaar gebruik en dat beide inmiddels hun 4e jaar in gaan. Waadbroek van cabelas is 1 keer lek geraakt toen ik over een prikkeldraad hek aan het klimmen was. Waadpak van Vision heeft nog geen druppel doorgelaten.

    Helaas wel beperkt aantal visdagen voor beide broeken. Een stuk of 20 visdagen per jaar in totaal waarbij ze wel intensief worden gebruikt. Het waadpak heb ik verreweg het meeste gebruikt dus zeg dat die nu zo'n 45 visdagen mee gaat van kruipen, door bosjes raggen, op stenen zitten, vallen doe ik ook regelmatig etc. Het pak heeft in de buurt van de 180 Euro gekost. Dan kom ik nu op zo'n 4 euro per visdag. En mijn gok is dat dat pak nog wel effe mee gaat. Misschien dat een duurder pak van SImms of Patagonia uiteindelijk wel goedkoper is maar ik ga het niet proberen. Ik vind dit wel prima zo. Ieder moet voor zich maar bepalen hoeveel hij of zij wil uitgeven en waar het meeste waarde aan wordt gehecht.

    Toen ik net begon wilde ik de mooiste en duurste spullen hebben, nu kijk ik vooral naar wat het voor mij functioneel doet en of ik bereid ben daar het benodigde bedrag voor neer te leggen. Maar van wat ik hier zoal van jou heb gezien verschillen wij niet zoveel van elkaar in dat opzicht.

    TL,

    Noud

  • fluelaks

    Ik ben in het bezit van een Simms G3, had hier en daar wat lekkage, pak is opgestuurd naar reparatieservice in Noorwegen en weer waterdicht. Heb er nu zelfs weer nieuwe neopreen voeten aan!

    Skitt fiske,

    Hans

  • Rob

    Ik heb werkelijk de laatste 4 jaar niets anders als pech met mijn pakken

    mijn 1e pak was er 1 van Ron Thompson..na 4 maanden lek op de naden…géén goede aftersale bij de winkelier dus ander pak gekocht van Scierra…is op de dag af 1 jaar en 1 week meegegaan..je raad het al lek als een mandje op de naden..K*T….(buiten het feit dat er een putlucht in hing waar met 10 flessen febrésse niet tegenaan te werken was)

    ik naar een winkel in Overschie… een simms freestone gekocht. Na 11 maanden lekken in het kruis op de naden, terug naar de winkelier die het pak opstuurde naar Simms die het gelijk verving voor een nieuwe, met de winkelier overeengekomen dat ik na het bijleggen van een paar centen het Simms G3 pak mee kon nemen, (ik wilde toch dat gore-tex wel eens proberen) en tot op de dag van vandaag geen problemen, ik sjouw werkelijk door allerlei bagger en struiken ermee, ga regelmatig op mijn muil door die kromme poten van me, pak mijn rust waar dan ook zonder eigenlijk op te letten waar ik in of op ga zitten dus het pak word echt niet ontzien.

    Okee, het is een hoop centen zo'n G3 maar ik heb het er voor over gehad, ik vermaak me perfect zonder me druk te hoeven maken of mijn pak het wel houd!!

    Voor wat het waard is!!

    Gr.

    Rob

  • André M

    Mensen, bedankt tot zover voor de info.

    Zoals altijd heeft ieder zo zijn eigen belevingen van zijn eigen waadpak, en alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar het ziet er naar uit dat het toch een Simms G3 pak gaat worden.

    Dit pak heeft de naden niet aan de binnenkant van de benen, maar er bovenop en ik denk dat dat een heleboel scheelt qua slijtage en lekkages, aangezien ik veel in de b-boot zit willen deze naden vaak gaan lekken.

    Ben ook al aan het googlen geweest, en deze pakken zijn in de USA voor een redelijke (€300) te verkrijgen.

    Ondertussen blijf ik nog even het oude (lekke) pak gebruiken, totdat het nieuwe pak besteld gaat worden.

  • Hans uut Zwolle

    Hieruit begrijp ik dat je het pak in de USA gaat bestellen?

    Ga je dan, mocht er een lek ontstaan dat onder de garantie valt, ook het pak naar de Amerikaanse winkel opsturen?

    Of claim je de garantie bij een Nederlandse dealer, die je eerst de winst niet gegund hebt, maar wel opzadelt met de kosten van verzenden etc?

    Zomaar even een gedachte…

    Hans

  • André M

    Daar zeg je zo eens wat………

    daar had ik nog niet over na gedacht…

    Ik misgun de winkeliers hun winst niet, zolang het in het redelijke is.

    voorbeeld…een tijdje geleden heb ik nieuwe reels gekocht. De prijs hier €115 per stuk…over de grens €63 per stuk (incl verzenden)….nu mag jij raden waar ik ze gekocht heb.

    een beetje verschil mag er wel in zitten, maar als het bijna de helft scheelt dan ben je toch een dief van je eigen centen als je dat niet doet??!

  • Hans uut Zwolle

    Als de verschillen erg groot zijn moet je natuurlijk geen dief zijn van je eigen portemonaie.

    Maar met name bij kleding zie je steeds meer mensen die een pak komen passen bij een Nederlandse winkelier, die er dus tijd en evt koffie in investeert, om vervolgens de winkel uit te lopen met de opmerking err nog even over na te denken.

    Vervolgens de PC pakken om het in Nederland gepaste pak in de USA te bestellen.

    Bij problemen en garantie rustig naar een Nederlandse winkelier stappen om de garantie voor ze te regelen.

    En dan trots aan maten vertellen wat een goeie deal ze gesloten hebben…

    Ik krijg daar toch altijd een beetje rotsmaak van in de mond.

    Voor wat het waard is…

    Hans

  • Joop de Vries

    Nou heb ik me toch ongelukkig gezocht waar dat G3 pak te krijgen is voor circa $ 300,00 maar ik kan het echt niet vinden. :S

    T.L.

    Joop

  • Dion 53

    Inderdaad, een visser in een ademend pak moet je ruiken als je met dat pak aan aan de BBQ zit.

    Moet zeggen, jouw pakken zorgen daar wel voor

    Maakt niet uit, het is wel de natuur, vissen, sjouwen, zweten, vreten, zuipen en lol hebben

    Wie maalt er dan nog om een luchie