binneste buiten

• Arubaman

Wilde ik net een topic over mijn werk beginnen…

Maarruh, ik vind het geeneens echt offtopic. Het hoort zeker ook bij vliegvissen om huiden en vachten te conserveren. De meesten van ons doen het niet zelf, maar denk je dat meneer whiting het anders doet?

Ik vind het juist een leuk iets dat eduard dit soort dingen post en wil hem daar juist in aanmoedigen.

• Henk-Jan ten Brinke

Ik denk dat er op dit forum maar bar weinig vissers zijn die niet tegen zo'n plaatje kunnen Jasper. Gaat toch vaak een beetje hand in hand, vissen en andere ‘jacht-achtige’ dingen. Het is en blijft de natuur, iets waar wij vliegvissers volgens mij doorgaans een stuk dichter bij staan dan de gemiddelde (zeker) Nederlander, die nog amper weet (wil weten) dat het voorverpakte stukje vlees bij de Appie er toch echt anders uitzag toen het net was omgelegd voor ons gerief……..

Als je met een respectvolle blik naar je ‘prooi’ kijkt kun je het wel degelijk ook gewoon mooi vinden, is mijn persoonlijke ervaring.

Daar komt bij dat het m.i. ook gewoon on-topic is.

gr. HJ

• Kees Pootjes

Is wel eens aardig om te zien wat er aan vooraf gaat om die zakkies te vullen met veertjes die je uit het rek bij je bindtoko trekt…………..toch.

Is het zelfde als je een keer gezien moet hebben waar je je stukkie vlees vandaan komt wat je bij de supermarkt zo mooi ingeseald zit liggen.

Mzl

Kees

• David

heb een keer als milieu-adviseur rondgelopen in een slachterij, zeer indrukwekkend hoe dat daar toeging, en dan niet alleen het spijkerschot. Koe komt uit stal en voor ie het weet hangt ie aan de vleeshaak. Das pas vers :-)

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben een echte dierenliefhebber en doe zoiets niet graag een tweede keer. Besef ook dat van dieren houden enerzijds en sportvissen en vis/vlees eten anderzijds niet erg consequent is. vang ik een mooie snoekbaars dan zwemt ie 3 van de 4 keer weer weg (heb nota bene een rookoven voor die vis thuis staan :D).

Maar ja, als alle mensen consequent zouden zijn, dan zijn er geen problemen meer op deze aarde. Daar komt maar een hoop werkeloosheid van.

• Jasper

okee, okee, het klinkt natuurlijk hypocriet om te zeggen dat ik het plaatje ietwat koud op mijn bord vind vallen terwijl ik wel gewoon vlees eet en inderdaad vliegjes bind met kant-en-klare materialen die van hetzelfde dier zouden kunnen komen.

Maar ik heb het meer op de andere kant van zo'n dier. Zie trouwens sowieso erg veel dooie beesten voorbijkomen…

• Ted Theisen

loopt die gans nu ergens in zijn blote kont rond ? ;)

Ted

• bert van elswijk

:-)

• Rossie69

Zo ook onge(veer) :)

Henk

• Rob

hoezo dooie beesies…gewoon steeds verse aanvoer hier

• eduard

ok net terug van een daggie stappen, en ik moet zeggen dat ik jullie reacties erg leuk vind. ik hou wel van een beetje prikkelen onder jullie burgers.

de gans word heerlijk gebraden dus een hoog rendement.

hij ligt aan zijn blote kont in de pan Ted

groetjes