binneste buiten

• Cees

Nou er zullen misschien weinig zijn maar ik heb mijn eigen

haas, mol en muskusrat huid door drogen en schoonkrabben en inzouten

en jaren al plezier er van voor het binden.

Ook wel wat eenden fazant en ekster en spreeuw geplukt, maar niet geheel zoals eduard doet.

Dat gaat eigenlijk op dezelfde mannier begrijp ik.

leuk en leerzaam dit topic.

Cees.

• johannes

Eduard vanwaar die hamer bang dat i nog wegvliegd :-)

johannes

• tom

Ik moet wel zeggen dat als ik ze meestal met z'n tweeen over het weiland zie scheren ze er toch wat aardiger uitzien dan bij jou op de keukenvloer Eduard :-) Persoonlijk zie ik toch liever een aalscholver op dit plaatje dan zo'n leuk nijlgansje, maar ook ik die zie je tegenwoordig steeds vaker, dus schaars zijn die ook al lang niet meer. Ik zag zondag j.l. trouwens al fietsend een ooievaar midden in Amstelveen op een grasveldje bij een flat. Nu nog bizonder maar over 10 jaar misschien ook alweer een gewoon beeld.

Grtz Tom

• Arubaman

Liever een aalscholver op de vloer???

Kom op man, de aalscholver hoort hier nog enigszins thuis, ook al is hij tegenwoordig wel veelvuldig aanwezig. Maar die Nijlgans? die “hoort” niet in het beeld hier en het vervelende is dat ook hij een en ander beinvloed.

Ben overigens wel benieuwd hoe zo'n gans smaakt.

• Edwin Kerssies

Horen?, eeeeuh als je het zo stelt…euh hoor jij hier dan wel thuis Arubaman? :D Sorry kon het niet laten, maar wordt een beetje ziek van wat hier wel of niet thuis hoort….sommige dieren komen, sommige dieren gaan. En nee het is hier geen Nieuw Zeeland of Australië, want zulke continenten zijn te kwetsbaar gebleken voor bepaalde dieren van buitenaf, maar kom op zeg een nijlgans…ik zie ze inderdaad veel liever vliegen dan hier op een dergelijke wijze op het prikbord gepresenteerd.

@ Tom, o.a. vanwege een zeer succesvolle opvang bij de wijk zijn hier in de buurt de laatste jaren vele ooiervaarsparen gekomen en zullen de komende tijd weer de nesten gaan bevolken. Dus het antwoord op je vraag is ja er komen er steeds meer, prachtig toch!

Nu nog ff de wolf erbij en langzaam maar zeker krijgt het wilde zwijn ook weer zijn natuurlijke vijand terug, niks afknallen dus.

En zo zal de natuur zichzelf reguleren.

• spj

????????????????

“En zo zal de natuur zichzelf reguleren.”

????????????????

Je bedoelt natuurlijk: “En zo zullen wij de natuur reguleren, als het ons uitkomt. En foutjes herstellen we lekker niet. Schade onderzoeken we lekker lang, hoeven we geen actie te ondernemen.”

Groet, Bas

• Edwin Kerssies

ach wat ik ermee bedoel te zeggen is dat er jarenlang geen natuurlijke vijand geweest is voor bijv. de wilde zwijnen hier op de veluwe en dat dat vele problemen heeft gegeven ongeacht de jacht. Nu is er sprake dat de wolf oprukt vanuit duitsland en onze grenzen al genaderd heeft…de kans bestaat dat, vul de rest zelf maar in.

Natuurlijk moeten bepaalde zaken in onze samenleving gecontroleerd worden, daar is nederland simpelweg te druk bevolkt voor. Maar dat maakt tegelijkertijd landen als noorwegen etc. zo mooi, als die dit lezen zeggen ze waar maken ze zich druk om en ze hebben gelijk.

En neem bovenstaande van me aub niet te letterlijk, natuurlijk is het meten met 2 maten, kloppen er een aantal zaken wellicht niet, en toch..toch zie ik zo'n beest liever vliegen dan hier gestript en wel, dat mag toch of niet?

• tom

Kennelijk is de nijlgans niet beschermd (zie keukenvloer) en de aalscholver nog wel. Dus als we Eduard en z'n vrienden wat ruimte bieden hoef je je geen zorgen te maken dat er teveel nijlganzen komen Sander. Als de aalscholverstand tzt ook weer tot wat normalere proporties kan worden teruggebracht zijn er weer heel wat nederlandse vissers (en jagers) tevreden.

Tom

• Goalkeeper

Nu het mensdom nog reguleren en dan komt alles helemaal op zijn pootjes terecht.

• Kees Pootjes

Ha die Eduard,

Ik heb je 3 maal een mailtje gestuurd en kreeg ze steeds terug als niet af te leveren.

Ik heb geen idee hoe dat kan…………..stuur mij aub ff een pmtje want ik wil je wat vragen.

Mzl

Kees