Peter om 20 uur

• Gert

Het voordeel van Peter zijn ‘presentatie’ is dat een hoop mensen hebben gezien wat vliegvissen is. Dat hij niet een ronde verder komt lijkt me logisch. De vraag werd (terecht denk ik) gesteld wat hij in een eventuele 2e ronde zou kunnen laten zien waar Nederland van staat te kijken. En dat gaat niet lukken op zo'n soort podium. Het voordeel dat we als vliegvissers nu kunnen halen is dat een hoop mensen nu neerbuigend doen over onze hobby, we deze mensen kunnen uitdagen om zelf eens een lijntje te strekken…… Kijken of ze dan nog zo neerbuigend doen………..

Wie weet bekeren ze zich wel…..

• Martin

Dit soort programma's ontlenen hun kijkcijfers vooral aan het opvoeren van dit soort ‘types’. Het volk kikt er nu eenmaal op dat deze mensen door een jury belachelijk worden gemaakt, vaak met als excuus dat mensen hier zelf voor kiezen. Ik vind dit heel bedenkelijk en behalve gisteren, toen ik al zappend ineens een zwiepende vliegenlijn in beeld voorbij zag komen, kijk ik nooit naar dit soort programma's. Het is een soort ‘geenstijl-amusement’, waar ik niet zo van houd. Overigens neem ik mijn vliegvispetje voor Peter af en stoor ik me aan de denigrerende opmerkingen aan het begin van dit topic. Ik kan me daarom wel vinden in de woorden van Sander. Ik geloof ook niet dat het imago van ‘ons vliegvissers’ door het optrreden van Peter is geschaad, voor zover ik me daar druk om maak. Misschien zelfs het tegendeel. Vissers worden vaak geassocieerd met dierenbeulen en Peter toonde aan dat het een ‘heel onschuldige’ hobby is.

Martin

• Rob

Ok…ik geef toe mijn 1e reactie was zéér kort door de bocht, excuus naar peter hiervoor!!

Gert je hebt volkomen gelijk, mischien heeft het juist wel een gunstig effect.

en idd hij heeft heel veel plezier met wat hij doet en is ook niet de beroerdste om dit te tonen aan een miljoen kijkers (ik doe het hem niet na, mijn hengel zou door het angstzweet bij patricia op haar schoot zijn geeindigt.)

Gr.

Rob

• david

op dit forum als om dit topic. Eerst een soort massa-veroordeling van brave Peter, gevolgd door een tik op de vingers door Sander en een daaropvolgende bijna even massaal sorry het lijkt de biecht wel, heerlijk :D!

Ik zou er bijna nieuwsgierig van worden wat die Peter uitgevroten heeft om deze emoties te veroorzaken, o waslijnzwiepende ruimtepakdragende beoefenaars van de moeilijkste manier om geen vis te vangen. :D

Ik hoop dat mijn volgende posting luidt: winde op 12:00 h.

Als ongegeneerde vliegvisnerd groet ik u allen.

David

ps: briljante vermomde stelling Sander!

• Rink

Die Peter daar krijg ik al de kriebels van, mooie reklame voor de hobby (?!) Het kan erger : die moeder, je zult zoiets als schoonmoeder krijgen…..

• Inderk

David,

Peter heeft het vliegvissen niet zo gepromoot zoals wij denken hoe de vliegvisserij in elkaar steekt. Ik heb als televisiekijker gewoon gelachen, en mijn vrouw begon mij al een beetje vreemd aan te kijken toen ik tegen haar zei dat ik en vele anderen zich al hadden opgegeven voor het onderdeel bij vis-t.v. (was er vanochtend nog op) “Holland got flyfish talent” waar wij als vliegvissers uitgedost in onze vest, natuurlijk wel even gestreken door vrouwlief, en in waadbroek het liefst met de flippers al aan verder compleet met uitrusting een hindernisbaan moeten afleggen en dan zo snel mogelijk bij onze belly boot moeten zien te komen en daarna een vis moeten vangen en die zo mooi mogelijk moeten onthaken en weer zo weidelijk mogelijk moeten laten zwemmen.

Puntencriteria: snelheid afleggen parcours, netjes te water gaan, houding in de bellyboot, werptechniek vanuit de boot en op het droge, en dat er bonuspunten te verdienen zijn voor diegene die zijn vis het meest weidelijkst weer te water laat.

Om mijn vrouw haar reaktie heb ik zo moeten lachen dat voor mij de avond niet meer stuk kon. :D:D

• Pascal

Heren, ik kan het toch niet laten om een duit in het zakje te doen.

Alvast sorry Peter. Dan hoef ik daar zo meteen niet meer op terug te komen. Ik had je namelijk stiekem in gedachten ook al een verschrikkelijke dikke snoekstreamer door je bovenlip gejast!!! ( wel met een 3 dubbele snakeroll, achterwaarts vanaf 30 meter tussen mijn benen door) Maar goed dat ik dat nog niet uitgesproken had. Dus Peter mocht je dit lezen…je bent goed bezig hoor!

Whoooohahaha. Ik weet eigenlijk niet waar ik harder om moet lachen. Peter of de sommige reacties die hier uitgesproken zijn. Jongens laten we ons zelf nu vooral niet al te serieus nemen. Dat deden onze familie, vrienden en vriendinnen toch ook al niet, dus dat scheelt weer!

Weltrusten, en nu allemaal lekker gaan slapen.

• Waldo

Zelf heb ik het genoegen mogen meemaken om mee te mogen doen met het flyballet team van Had. Wij hadden er erg veel plezier in en hoopten anderen op een bescheiden manier te kunnen entertainen.

Peter probeerde dat op zijn manier ook. Ik vind dat alleen maar te prijzen. Over het imago van de vliegvisser maak ik mij inderdaad ook zorgen. Niet vanwege het optreden van Peter maar vanwege de reacties die ik hier lees.

Wij zijn ook op tv geweest en we hebben naast zeer veel positieve reacties, ook een paar zeer negatieve reacties gekregen, maar dat was hoofdzakelijk van Albert Verlinden. Tsja, hij kreeg er voor betaald om anderen af te kraken dus dat was nog enigszins te begrijpen.

Ik stel voor dat we er met zijn allen om (glim)lachen en de zaak wat luchtiger op te nemen. Ik ben er zeker van dat Peter dit voor de lol deed en zo moet je het ook zien………..

Ik wens jullie allen veel succes bij het forellenseizoen en adviseer sommigen om je vooral op de vis te concentreren en niet op je imago. Imago is voor elite en dat is bij het vliegvissen gelukkig niet meer aan de orde.

Groetjes

Waldo

• bert van elswijk

Hear, Hear!

• greekflyfisher

…………….volgens mij heb je (Pascal) iets belangrijks over het hoofd gezien (Waldo jij ook), namelijk dat Peter zich wel serieus neemt.

Eerlijk gezegd denk ik dat die Peter helemaal geen benul heeft van alles wat ie doet, want er ontbreekt namelijk iets bij hem, maar daar kan hij ook niets aan doen. Aan de manier waarop hij zijn act deed en hoe hij op alles reageerde was duidelijk te zien dat hij niet helemaal 100% is. Idem zijn moeder.

Het is van deze tijd om mensen masaal op tv te laten verschijnen met als doel vooral leedvermaak en het liefst mensen die zichzelf belachelijk (kunnen) maken, EN heel belangrijk zonder dat ze het zelf door hebben.

Dat sommige mensen tegen zichzelf beschermt moeten worden boeit blijkbaar niemand meer en de tv-bazen laten het maar gebeuren of sturen er juist naartoe. Die interesseren zich alleen maar voor de kijkcijfers, en geld = geld, hoe het ook verdient wordt en wat het effect ook is voor bepaalde mensen.

groet, Kyriakos.

P.S. tegen een balletgroep met vliegwerpers heb ik verder niets hoor, mallerd ;-)