De beek op De Ronde Bleek

• David

Ik vind het een leuk initiatief. Mooie kreek met dikke ruisvoorn en baarzen lijkt me minstens zo leuk als de forellen. Benieuwd trouwens waar je ruisvoorn en baars vandaan gaan komen?

• tom

Uit heel NEDERLAND David >:D<. Ieder zijn meug natuurlijk maar De Ronde Bleek staat m.i. toch in 1e instantie voor mooie, gezonde en vooral grote forel all year round en ik kan mij voorstellen dat vliegvissers daar ook voor willen betalen. Maar die andere vissoorten, daar is NL toch t paradijs voor, vaak om de hoek en meestal onderdeel van je vergunning. Oké je moet wat investeren in de juiste spots maar wij leven toch in een fantastisch visland :)

• Trout Hooligan

I don't see a ‘'beek’', I don't see any flowing water, what I do see is a ‘'poep sloot’' that has been dug out, and filled full of pellet fed ‘'varkens’'…….Just say it for what it is, instead of trying to make it prettier than the reality of the situation…

• Franky Boy

Ik ben reuze benieuwd hoe dit gaat worden (als het wat meer begroeid is enzo)

Houd ons op de hoogte!

• frits

Ik weet niet of we dit serieus moeten nemen. Een beek graven en daar dan ruisvoorn, baars en karpertjes in gooien….het bericht lijkt mij teveel op een jaarlijkse grappendag

En de video is verdwenen :)

• Hans Bock1

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties (zover).

De video werd opgenomen om mensen kennis te laten nemen van het viswater dat er op De Ronde Bleek rondom het reservoir is gemaakt.

Voor alle duidelijkheid: iedereen die “vroeger” weleens naar de steiger links-achter (tegenover de verzamelplaats van de vlotten) is gelopen, heeft gezien dat er altijd al water liep.

Men heeft dit nu uitgediept, breder gemaakt en de begroeiing flink uitgedund. Hierdoor is het geheel nu bevisbaar geworden.

Het idee is om er gedurende de koudere maanden forel uit te zetten en op te kweken. Als het warmer wordt, worden deze vissen overgezet op het reservoir om daar verder opgekweekt te worden.

Het idee is om er dan op karper, baars en ruisvoorn te laten vissen.

Ondanks het feit dat Jan (Kursten) in eerste instantie over een beek sprak en Stephan Oude Nijeweme (cameraman en editor van het filmpje) dat onder die benaming in het filmpje opgenomen had,

heeft Jan zich later bedacht (onder andere op basis van de hier gegeven input): hij spreekt nu van kreken ipv beken.

Vanwege de overweldigende positieve reacties is de kans groot dat er in de nabije toekomst nog een aantal van dergelijke kreken zullen worden geopend (ook dat water is momenteel al aanwezig, maar niet

echt lekker met de vlieg bevisbaar).

Het aangepaste filmpje kan hier bekeken worden:

Vliegvissen op de kreken van De Ronde Bleek

• Franky Boy

Heet voortaan ‘Ronde Kreek’ dus.

:)

• Marten K

Ben blij nu ook deze video te kunnen bekijken.

Er zitten een paar aardige trucjes in, maar de uitspraak “professioneel” die mij triggerde om te kijken valt mij een beetje tegen.

Nu ken ik Stephan van het vissen bij de Tipbosch en van de paarden ook van al weer wat jaartjes geleden, maar de belichting van de video had best wat beter gekund wanneer je zulke perfecte apparatuur hebt.

Of is het opzettelijk vaag om een bepaalde sfeer(?) op te roepen?

Misschien een tip voor het kader van de video: Laat een volgende keer het zichtbare “werk in uitvoering” buiten beeld vallen want dit haalt in ieder geval mij niet over om daar ooit te gaan vissen en een paar minuten was meer dan genoeg geweest voor zo'n promo filmpje, sorry.

• Mike

Persoonlijk heb ik altijd een beetje moeite met vijvers waar ruisvoorn baars en evt windes in worden uitgezet om op te vissen, tegen betaling en zelf zou ik dat ook nooit doen.

Simpelweg omdat er zat plekken zijn waar je dit gewoon in de natuur kunt doen.

Die vissen worden ergens uit hun natuurlijke habitat weggehaald om vervolgens in een put gegooid te worden, waarvoor je moet betalen, terwijl je dat bijna in ieder willekeurig water gratis kunt doen:S

Ik denk zelf dat het beter is om daar een of andere exoot in te gooien waar je in Nederland niet al bijna overal op kunt vissen.

Karper kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, misschien steur of meerval erbij oid…hoewel verschillende forellensoorten voor mij eigenlijk al goenoeg is.

Maar goed, ik kom toch praktisch nooit meer op De Bleek.

• Marten K

Jammer toch dat op een voorzichtige poging om te komen tot een gedachtenuitwisseling hoe zo'n filmpje er ook uit zou kunnen zien, niet meer wordt gereageerd.

Is het gek dat ik steeds meer het idee krijg dat het alleen maar als reclame, zeg maar spam is bedoeld, ook na het diverse keren plaatsen van dit filmpje in diverse rubrieken op het vliegvissers.nl forum ?